הריון לאחר ניתוח בריאטרי

בחירת רופא זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לניתוחים בריאטריים!

16693921_xxlניתוח בריאטרי, כגו מעקף או קיצור קיבה, מסייע לאנשים לרדת במשקל. ההליך מיועד רק לאנשים הסובלים מהשמנת יתר, שלא הצליחו להפחית ממשקלם עם דיאטה ופעילות גופנית. ניתוח זה מקטין את הבטן, וסוגים מסוימים של ניתוח משנים אף את האופן בו הבטן מתחברת עם המעיים.

השפעת הריון לאחר ניתוח בריאטרי

הליך בריאטרי של קיצור או מעקף קיבה יכול לסייע לאישה להיכנס להריון, אם השמנת יתר היא הסיבה בגללה היא מתקשה להרות. ניתן להפחית מספר בעיות הקשורות להשמנת יתר והריון, כולל לחץ דם גבוה, סוכרת הריונית ורעלת הריון.

מומחים בהליכים בריאטריים ממליצים לנשים להמתין שנה עד שנתיים לאחר הניתוח לפני שהן נכנסות להיריון. הניתוח מוביל לירידת משקל רב במהירות, וכניסה להריון מוקדם מידי לאחר הניתוח עשויה לגרום לעובר המתפתח שלא לקבל את החומרים המזינים הדרושים לו.

מומלץ להתייעץ עם תזונאית כדי לוודא את קבלת התזונה הדרושה במהלך ההיריון ולאחר הניתוח, ולתכנן ארוחות כראוי. יש צורך לקחת ויטמינים ומינרלים, שכן ניתוח הרזיה מקשה על הגוף לספוג חומרים מזינים מסוימים, כגון חומצה פולית, סידן, ויטמין B12, וברזל.

חלק מהנשים מתקשות להסתגל לרעיון של עלייה במשקל הקשור להריון, לאחר שהפחיתו את משקלן העודף, ויש להתייעץ עם הרופא לגבי שיקולים אלו.

השפעת ההיריון על האישה והתינוק לאחר ניתוח בריאטרי

הריון לאחר הליך קיצור קיבה יכול להיות בטוח ובריא, אם אישה מקפידה היטב על הוראות הרופא, וכמובן אם היא מבצעת את ההליך אצל מנתח מורשה, מוסמך ומיומן. למעשה, מחקרים מצביעים על העובדה לפיה הריון לאחר הליך בריאטרי יכול להיות בטוח יותר לאם ולתינוק, מאשר הריון שמסתבך בעקבות השמנת יתר.

למרות שקיים צורך במחקרים נוספים, המחקרים הקיימים מוכיחים כי ניתוח לירידה במשקל מגן על נשים הסובלות מהשמנת יתר, ועל תינוקותיהן, מפני בעיות הקשורות להשמנת יתר במהלך ההיריון. דוגמאות לבעיות אלו כוללות סוכרת הריונית, רעלת הריון, לחץ דם גבוה, וסימני נזק למערכות איברים אחרות, בדרך כלל הכליות, לאחר עשרים שבועות הריון.

הצעד הבריא ביותר המומלץ לנשים הסובלות ממשקל עודף, הוא לקבל יעוץ לפני ההיריון, ייעוץ תזונתי לאחר הניתוח הבריאטרי, והקפדה על בקרת העלייה במשקל בתקופת ההיריון. יש לבצע בדיקות שגרתיות לזיהוי סיבוכי הריון על מנת להפחית את הסיכונים. מעקב ארוך טווח דרוש לשם מניעת השבת המשקל העודף כמו גם לבדיקת עקומות הגדילה של התינוק.

שמירת הריון בריא לאחר ניתוח בריאטרי

קבלת החלטות בריאות מסייעת לשמירת הריון בריא. אכילה ותזונה נכונה ופעילות גופנית הם שני ההיבטים החשובים ביותר עליהם יש להקפיד.

אכילה נכונה – יש להתייעץ עם הרופא או התזונאית לגבי כמויות האכילה המומלצות לאחר הניתוח, כולל איך לאכול, מתי, ואלו סוגי מזון נחשבים לבחירות בריאות.

פעילות גופנית – שחייה והליכה הן בחירות טובות. אם אישה לא הייתה פעילה לפני ההיריון והניתוח, מומלץ להתייעץ עם מדריך כושר מקצועי לקבלת תכנית פעילות הדרגתית או איטית יותר.

יש לזכור, שאפילו הפחתה קטנה במשקל מעלה באופן משמעותי את הסיכויים הטבעיים להרות. כך שניתוח בריאטרי משפר את הסיכויים הרבה יותר.

דפנה לוינסון מאמנת
דפנה לוינסון מאמנת

דפנה לוינסון מאמנת מוסמכת עם ניסיון עשיר באימון אישי, אימון קבוצות, תכניות אימונים, מעקב משקל והכוונה ייעודית.

אז מה היה לנו בכתבה:
ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים
cbd
CBD לחיות מחמד: הכל מהכלב לסוס

חיות המחמד שלנו מהוות חלק בלתי נפרד מהמשפחה. כל אדם דואג לחיות המחמד שלו, מטפל בהם, אוהב אותן ועונה על כל הצרכם שיש להן. אין ספק שכאשר חיית המחמד צריכה טיפול כלשהו, הבעלים שלה עושים את כל מה שניתן בכדי שהיא תקבל את הטיפול הטוב ביותר. חשוב לדעת כי כיום מעבר לשירותי רפואה רגילים שמקבלים חיות מחמד אצל וטרינר, ניתן למצוא עבור בעיות רפואיות וכאבים שהם סובלים מהם, מגוון טיפולים משלימים או אלטרנטיביים, כאשר אחד הטיפולים הפופולאריים ביותר הוא סיבידי לטיפול בחיות מחמד.

לקריאת המאמר »
ויטמין A
תפקידו של ויטמין A במזון: יתרונות, השפעות ותפקידו

ויטמין A הוא רכיב תזונתי חיוני הממלא תפקיד מכריע בשמירה על תפקודים שונים בגוף האדם. נמצא באופן טבעי במגוון מזונות, ויטמין מסיס שומן זה תורם באופן משמעותי לראייה, לתפקוד החיסוני, לבריאות העור ולצמיחת תאים. עם זאת, בעוד שצריכה נאותה של ויטמין A חיונית לרווחה הכללית, צריכה מופרזת עלולה להוביל לרעילות, תוך שימת דגש על החשיבות של הבנת המקורות וההשפעות שלה.

לקריאת המאמר »
השמנת יתר
הקשר בין השמנת יתר לתפקוד מיני

השמנת יתר היא מגיפה הולכת וגוברת ברחבי העולם, כשישראל אינה יוצאת דופן. בעוד שהסיכונים הבריאותיים של השמנת יתר מתועדים היטב, לעתים קרובות מתעלמים מהשפעתה על התפקוד המיני. מחקרים הראו קשר ברור בין השמנת יתר וחוסר תפקוד מיני, במיוחד אצל גברים. הבנת הקשר הזה חיונית לטיפול הן בהיבטים הפיזיים והן בהיבטים הרגשיים של בריאות מינית.

לקריאת המאמר »
טיפול סיעודי מקיף להשמנה

בהתמודדות עם האתגרים הרב-גוניים שמציבה השמנת יתר, טיפול סיעודי ממלא תפקיד מרכזי בקידום בריאות הוליסטית ושיפור תוצאות המטופל. השמנת יתר, המאופיינת בהצטברות יתר של שומן

לקריאת המאמר »
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!