יתרונות וחסרונות ניתוח הצרת קיבה בטבעת

בחירת רופא זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לניתוחים בריאטריים!

יתרונות וחסרונותניתוח הצרת קיבה בטבעת הוא הניתוח הבריאטרי הנחשב לפשוט ביותר (הניתוח נמשך כעשרים דקות בלבד) ולבטיחותי ביותר וזאת כיוון שהוא לא גורם לשינוי תמידי או רדיקלי במבנה האנטומי של מערכת העיכול. עם זאת, עובדה זו גם מובילה לכך שניתוח הצרת קיבה בטבעת הוא הניתוח שגורם להפחתה הצנועה ביותר במשקל המנותחים בהשוואה ליתר הניתוחים הבריאטריים.

כבר כאן, לאחר הקדמה קצרה זו, ניתן לראות כי היתרונות והחסרונות של הניתוח נובעים מאותו הגורם בדיוק. במאמר שלפניכם נפרט אודות החסרונות של הניתוח ואודות היתרונות שלו בנפרד על מנת להסביר טוב יותר את ההשלכות הניתוח על המנותחים. זכרו – בכל הקשור להחלטה בנוגע לסוג הניתוח המתאים עבורכם באופן אישי, ידע זה כוח.

החסרונות של ניתוח הצרת קיבה בטבעת

להלן החסרונות המרכזיים של ניתוח הצרת קיבה בטבעת:

  • ירידה איטית במשקל – הירידה במשקל בשלוש וחצי השנים הראשונות לאחר ניתוח הצרת קיבה בטבעת צנועה יותר באופן משמעותי בהשוואה לירידה במשקל בשלוש וחצי השנים הראשונות לאחר יתר הניתוחים הבריאטריים. עם זאת, נראה כי בטווח הארוך הירידה במשקל לא שונה באופן משמעותי בין הניתוחים. בממוצע לאחר מספר שנים מצליחים המנותחים שעברו ניתוח הצרת קיבה בטבעת לשמור על הפחתה של קרוב לחמישים אחוז מהמשקל העודף שנשאו על גופם ערב הניתוח.
  • קל לעקוף את ההגבלה – מנותח שמעוניין למקסם את ההשפעה של הניתוח על הירידה במשקל צריך להיצמד במידה רבה מאוד להנחיות התזונתיות. הסיבה לכך נעוצה בעובדה שניתן בקלות רבה מאוד לעקוף את הניתוח ולחבל בתהליך הירידה במשקל. כך לדוגמה המנותחים יכולים לצרוך מגוון רחב של מזונות דחוסים אנרגטית במרקם נוזלי, שיכולים לעבור במהירות את הטבעת ולגרום להשמנה כמו לדוגמה גלידה מומסת.
  • הקאות מרובות – אי הקפדה על ההנחיות התזונתיות והידוק יתר של הטבעת גורמים להקאות תכופות, המהוות את אחת מתופעות הלוואי השכיחות ביותר של הניתוח.
  • גוף זר בקיבה – בניגוד לשאר הניתוחים הבריאטריים, במקרה של ניתוח הצרת קיבה בטבעת, המנתח משאיר גוף זר בחלל הבטן של המטופל. אמנם הטבעת מיוצרת מסיליקון שיכול להישאר בגוף המנותח למשך שנים, אך עדיין מדובר בגוף זר שיכול להתנקב, להחליק במורד הקיבה, לחדור לרקמת הקיבה ולפצוע אותה ועוד.

היתרונות של ניתוח הצרת קיבה בטבעת

להלן היתרונות המרכזיים של ניתוח הצרת קיבה בטבעת:

  • שיעור תמותה נמוך במיוחד – שיעור תמותה העומד על 1-5:1000 מנותחים. רק בשביל לסבר את האוזן נציין כי שיעור התמותה של מנותחים לאחר ניתוח מעקף קיבה עומד על 1:250.
  • החלמה מהירה מאוד – מאחר והניתוח מבוצע באופן לפרוסקופי ומאחר והוא לא כרוך בשינוי של המבנה האנטומי של מערכת העיכול, הרי שתקופת ההחלמה שיש לעבור אחריו היא הקצרה ביותר מבין כל תקופות ההחלמה שיש לעבור לאחר כל סוגי הניתוחים הבריאטריים.
  • הטבעת ניתנת לכוונון ללא צורך בניתוח נוסף – על מנת לכוונן את הטבעת ולשנות את נפחה, לא צריך לעבור הרדמה נוספת כיוון שהניפוח של הטבעת מבוצע דרך פורט תת עורי.
  • פחות סיבוכים מסכני חיים – ניתוח הצרת קיבה בטבעת הוא אמנם ניתוח הכרוך בנטילת סיכונים מסוימים, אך בהשוואה לשאר הניתוחים הבריאטריים, מדובר בשיעור נמוך יותר באופן משמעותי של סיבוכים מסכני חיים.
  • סיכון מופחת לחסרים תזונתיים – חלק ניכר מהניתוחים הבריאטריים מגדילים במידה רבה מאוד את הסיכון להתפתחות של חסרים תזונתיים על רקע תת ספיגה של מרכיבי מזון מסוימים. ניתוח הצרת קיבה בטבעת כרוך בסיכון מינימאלי לחסרים מעין אלה.

ראו גם:

בעד או נגד: ניתוחים בריאטריים

ניתוח בריאטרי עשוי להקטין את הסיכוי לסרטן הרחם
דפנה לוינסון מאמנת
דפנה לוינסון מאמנת

דפנה לוינסון מאמנת מוסמכת עם ניסיון עשיר באימון אישי, אימון קבוצות, תכניות אימונים, מעקב משקל והכוונה ייעודית.

אז מה היה לנו בכתבה:
ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים
cbd
CBD לחיות מחמד: הכל מהכלב לסוס

חיות המחמד שלנו מהוות חלק בלתי נפרד מהמשפחה. כל אדם דואג לחיות המחמד שלו, מטפל בהם, אוהב אותן ועונה על כל הצרכם שיש להן. אין ספק שכאשר חיית המחמד צריכה טיפול כלשהו, הבעלים שלה עושים את כל מה שניתן בכדי שהיא תקבל את הטיפול הטוב ביותר. חשוב לדעת כי כיום מעבר לשירותי רפואה רגילים שמקבלים חיות מחמד אצל וטרינר, ניתן למצוא עבור בעיות רפואיות וכאבים שהם סובלים מהם, מגוון טיפולים משלימים או אלטרנטיביים, כאשר אחד הטיפולים הפופולאריים ביותר הוא סיבידי לטיפול בחיות מחמד.

לקריאת המאמר »
ויטמין A
תפקידו של ויטמין A במזון: יתרונות, השפעות ותפקידו

ויטמין A הוא רכיב תזונתי חיוני הממלא תפקיד מכריע בשמירה על תפקודים שונים בגוף האדם. נמצא באופן טבעי במגוון מזונות, ויטמין מסיס שומן זה תורם באופן משמעותי לראייה, לתפקוד החיסוני, לבריאות העור ולצמיחת תאים. עם זאת, בעוד שצריכה נאותה של ויטמין A חיונית לרווחה הכללית, צריכה מופרזת עלולה להוביל לרעילות, תוך שימת דגש על החשיבות של הבנת המקורות וההשפעות שלה.

לקריאת המאמר »
השמנת יתר
הקשר בין השמנת יתר לתפקוד מיני

השמנת יתר היא מגיפה הולכת וגוברת ברחבי העולם, כשישראל אינה יוצאת דופן. בעוד שהסיכונים הבריאותיים של השמנת יתר מתועדים היטב, לעתים קרובות מתעלמים מהשפעתה על התפקוד המיני. מחקרים הראו קשר ברור בין השמנת יתר וחוסר תפקוד מיני, במיוחד אצל גברים. הבנת הקשר הזה חיונית לטיפול הן בהיבטים הפיזיים והן בהיבטים הרגשיים של בריאות מינית.

לקריאת המאמר »
טיפול סיעודי מקיף להשמנה

בהתמודדות עם האתגרים הרב-גוניים שמציבה השמנת יתר, טיפול סיעודי ממלא תפקיד מרכזי בקידום בריאות הוליסטית ושיפור תוצאות המטופל. השמנת יתר, המאופיינת בהצטברות יתר של שומן

לקריאת המאמר »
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!