ניתוח בריאטרי חוזר

בחירת רופא זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לניתוחים בריאטריים!

ניתוח חוזרניתוח בריאטרי חוזר או ניתוח רביזיה, הוא ניתוח המבוצע במקרים שבהם הניתוח הבריאטרי הראשון נכשל. כישלון של הניתוח יכול לבוא לידי ביטוי בסיבוכים רפואיים שונים אך בדיוק באותו האופן יכול גם לבוא לידי ביטוי בכך שהניתוח לא הביא לתוצאות המצופות, כלומר לא גרם לירידה משמעותית או משביעת רצון במשקל המנותח.

ניתוח בריאטרי חוזר דורש מיומנות רבה יותר מהמנתח בהשוואה לניתוח בריאטרי ראשוני, הן מבחינת הביצוע שלו והן מבחינת הבחירה בניתוח המתאים. יש משהו מעט מתעתע במונח "ניתוח בריאטרי חוזר" וזאת כיוון שבדרך כלל לא נהוג לחזור על אותו הניתוח פעם נוספת. תחת זאת הנטייה הכללית היא לבצע ניתוח בריאטרי אחר שנחשב לרדיקלי יותר.

כך לדוגמה אם מדובר בניתוח להתקנת טבעת מתכווננת שלא הביא לתוצאות הרצויות, הרי שבדרך כלל הניתוח הבריאטרי החוזר יהיה מסוג מעקף קיבה או שרוול קיבה. בדיוק באותו האופן אם מדובר בניתוח שרוול קיבה שכשל, ברוב המקרים יבוצע ניתוח מעקף תריסריון או ניתוח מעקף קיבה, בהתאם לשיקול דעתו של המנתח.

הערכת הגורמים לכישלון לפני ביצוע ניתוח בריאטרי חוזר

אחד הדברים החשובים ביותר שיש לעשות כאשר מתברר כי הניתוח הבריאטרי הראשון שבוצע במטופל נכשל, זה לברר מה הם הגורמים שהובילו לכישלון הניתוח. בירור זה חשוב במיוחד שכן אם מתברר שכישלון הניתוח קשור לחוסר היענות לטיפול וחוסר הקפדה על הנחיות המנתח לאחר הניתוח מצד המנותח, הרי שרוב הסיכויים שגם הניתוח הבריאטרי החוזר לא יעלה יפה, במיוחד לאורך זמן.

ההחלטה לבצע ניתוח בריאטרי חוזר צריכה להתקבל בכובד ראש וזאת בין היתר על רקע העובדה ששיעור הסיבוכים לאחר ניתוח בריאטרי חוזר גבוה באופן משמעותי משיעור הסיבוכים לאחר ניתוח בריאטרי ראשוני.

דוגמאות למקרים שבהם יש לבצע ניתוח בריאטרי חוזר

להלן מספר דוגמאות למקרים שבהם ישנו צורך לבצע ניתוח בריאטרי חוזר:

  • מעקף קיבה שגרם להשפעה מועטה מדי על המשקל – במקרה הזה ניתן ליצור מעקף גדול יותר תוך ביטול של אזורי ספיגה נרחבים יותר. יש לציין כי מצב זה נחשב לנדיר יחסית.
  • ארוזיה של הטבעת – חדירה של הטבעת לתוך דופן הקיבה היא סיבוך של ניתוח להתקנת טבעת מתכווננת, המחייב מעבר של ניתוח להוצאת הטבעת. במקרה הזה בדרך כלל נהוג לבצע ניתוח בריאטרי נוסף, בהתאם לרצון המנותח. כיום ניתן לבצע בניתוח אחד הסרה של הטבעת וקיצור קיבה (ניתוח שרוול קיבה).
  • החלקה של הטבעת – החלקה של הטבעת כלפי מטה היא סיבוך נפוץ אף יותר, המתרחש בקרב קרוב לעשרה אחוז מהמנותחים ומחייב גם כן מעבר של ניתוח נוסף.
  • עלייה במשקל לאחר ניתוח טבעת או שרוול – העלייה במשקל נגרמת לרוב כתוצאה מהתרחבות של כיס הקיבה הנותר באופן הדרגתי לאחר הניתוח.

ניתוח חוזר בעקבות ירידה חמורה במשקל

רבים לא מודעים לכך, אבל במקרים מסוימים הניתוח הבריאטרי "מצליח יתר על המידה". תופעה זו מתרחשת בדרך כלל כשמדובר בניתוחים הרדיקליים והאגרסיביים ביותר כמו לדוגמה ניתוח הטיה של המרה והלבלב עם מעקף תריסריון (Biliopancreatic Diversion with Duodenal Switch). בקרב אחוז אחד עד שלושה אחוז מהמנותחים שעברו את הניתוח המורכב הזה, הירידה במשקל והחסרים התזונתיים כל כך חמורים, עד שישנו צורך לבצע ניתוח בריאטרי חוזר.

בניתוח התיקון משפרים את הספיגה על ידי הארכת הלולאה המשותפת המחברת בין התריסריון למעי הדק. בדרך כלל הירידה המוגזמת במשקל, המצריכה מעבר של ניתוח תיקון מתרחשת בטווח של שנה עד שנתיים לכל היותר לאחר הניתוח הראשון.

ניתוח בריאטרי עשוי להקטין את הסיכוי לסרטן הרחם
דפנה לוינסון מאמנת
דפנה לוינסון מאמנת

דפנה לוינסון מאמנת מוסמכת עם ניסיון עשיר באימון אישי, אימון קבוצות, תכניות אימונים, מעקב משקל והכוונה ייעודית.

אז מה היה לנו בכתבה:
ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים
cbd
CBD לחיות מחמד: הכל מהכלב לסוס

חיות המחמד שלנו מהוות חלק בלתי נפרד מהמשפחה. כל אדם דואג לחיות המחמד שלו, מטפל בהם, אוהב אותן ועונה על כל הצרכם שיש להן. אין ספק שכאשר חיית המחמד צריכה טיפול כלשהו, הבעלים שלה עושים את כל מה שניתן בכדי שהיא תקבל את הטיפול הטוב ביותר. חשוב לדעת כי כיום מעבר לשירותי רפואה רגילים שמקבלים חיות מחמד אצל וטרינר, ניתן למצוא עבור בעיות רפואיות וכאבים שהם סובלים מהם, מגוון טיפולים משלימים או אלטרנטיביים, כאשר אחד הטיפולים הפופולאריים ביותר הוא סיבידי לטיפול בחיות מחמד.

לקריאת המאמר »
ויטמין A
תפקידו של ויטמין A במזון: יתרונות, השפעות ותפקידו

ויטמין A הוא רכיב תזונתי חיוני הממלא תפקיד מכריע בשמירה על תפקודים שונים בגוף האדם. נמצא באופן טבעי במגוון מזונות, ויטמין מסיס שומן זה תורם באופן משמעותי לראייה, לתפקוד החיסוני, לבריאות העור ולצמיחת תאים. עם זאת, בעוד שצריכה נאותה של ויטמין A חיונית לרווחה הכללית, צריכה מופרזת עלולה להוביל לרעילות, תוך שימת דגש על החשיבות של הבנת המקורות וההשפעות שלה.

לקריאת המאמר »
השמנת יתר
הקשר בין השמנת יתר לתפקוד מיני

השמנת יתר היא מגיפה הולכת וגוברת ברחבי העולם, כשישראל אינה יוצאת דופן. בעוד שהסיכונים הבריאותיים של השמנת יתר מתועדים היטב, לעתים קרובות מתעלמים מהשפעתה על התפקוד המיני. מחקרים הראו קשר ברור בין השמנת יתר וחוסר תפקוד מיני, במיוחד אצל גברים. הבנת הקשר הזה חיונית לטיפול הן בהיבטים הפיזיים והן בהיבטים הרגשיים של בריאות מינית.

לקריאת המאמר »
טיפול סיעודי מקיף להשמנה

בהתמודדות עם האתגרים הרב-גוניים שמציבה השמנת יתר, טיפול סיעודי ממלא תפקיד מרכזי בקידום בריאות הוליסטית ושיפור תוצאות המטופל. השמנת יתר, המאופיינת בהצטברות יתר של שומן

לקריאת המאמר »
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!