הוצאת סיליקון לאחר טיפול לעיבוי שפתיים

בחירת רופא זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לניתוחים בריאטריים!

הוצאת סיליקון לאחר טיפול לעיבוי שפתייםסיליקון ידוע מזה שנים בתור חומר בעל שימושים מגוונים. בין היתר, ידועים השימושים שלו בתור שתלים לניתוחים קוסמטיים להגדלת שדיים וכן ניתן לבצע באמצעותו טיפולים של פיסול ועיבוי שפתיים.

טיפולי עיבוי שפתיים בקרב נשים נחשבים לנפוצים מאוד, אולם לא תמיד נלקחות בחשבון תוצאות שליליות אפשריות.

עיבוי יתר של השפתיים עשוי להביא למראה לא אסתטי ואפילו כזה הגורם בקרב המטופלת לעוגמת נפש של ממש. למרבה המזל, ניתן לבצע טיפולים לצורך הוצאת סיליקון וכך, להחזיר את המראה הטבעי יותר, הפרופורציונאלי יותר.

עיבוי זמני ועיבוי קבוע

ידועים כיום כמה וכמה סוגים של חומרים שבהם עושים שימוש לצורך הגדלה ועיבוי של שפתיים. חומר מסוג אחד נקרא בשם חומצה היאלורונית ויש גם כמה חומרים דומים שמשיגים את אותו האפקט. חומצה זו היא חומר טבעי, המצוי גם בגופנו ולכן מדובר בטיפול הנחשב לטבעי.

שלא כמו טיפול בסיליקון, חומרי הזרקה אלה מספקים מענה חולף, לזמן קצר יחסית בן מספר חודשים. היתרון בחומרי הזרקה אלה טמון בכך שגם אם המראה הסופי לא משביע רצון, הרי שבחלוף הימים יחזור המצב לקדמותו.

לעומת חומרים זמניים אלה, קיימת אפשרות לבצע הזרקה של סיליקון בשפתיים בתהליך פלסטי שעושה שימוש בצינורית ייעודית. נשים שניסו בעבר את הטיפולים הזמניים לעיבוי שפתיים או כאלה שהתרשמו לטובה מהאפשרות לפסל את השפתיים לתמיד בוחרות בסיליקון שמקנה תוצאה שאיננה מוגבלת בזמן.

כאשר המטופלת מרוצה מהתוצאה – הכל טוב ויפה. אך כאשר המראה המתקבל בסופו של דבר איננו משביע רצון, כאשר השפתיים נראות גדולות מדי, כאילו נעקצו על ידי דבורה או כאשר קיימת דיספרופורציה בעיצוב השפתיים יש צורך במהלך הפוך – הוצאת הסיליקון וחזרה למראה פחות מעובה אך גם טבעי ואחיד.

סיליקון – גוף זר

לכאורה, לא ברור מדוע בכלל מגיעים למצב שבו הזרקת סיליקון לשפתיים יוצרת מראה מעובה מדי, לעיתים גם לא אחיד ולא אסתטי. חשוב לציין שזוהי תופעה שלא מתרחשת בכל המקרים אך כאשר היא מתרחשת, היא נובעת בחלקה מכך שלמנתח הפלסטי יש שליטה חלקית על האופן שבו ייקלט הסיליקון בתוך השפתיים.

הזרקת הסיליקון לא נועדה אך ורק להוסיף נפח לשפתיים. אם בכך היה מדובר, הרי שהמונח פיסול שפתיים היה מאוד מתאים ותוצאות לא רצויות היו נמנעות. אך המצב אינו פשוט כל כך והשפתיים ולמעשה מערכות הגוף מתייחסות אל הסיליקון כאל גוף זר.

הסיליקון המוזרק לשפתיים יוצר בתוך זמן קצר תגובה כמו דלקתית. קולגן, חומר המצוי בגוף באופן טבעי עוטף את הסיליקון שהוזרק בטיפות זעירות וזה מה שמקנה את השפתיים המעובות. מכיוון שלעיתים מוזרקת כמות סיליקון רבה מדי ועל כך יש להוסיף את התעבות הקולגן, עשויים להיווצר מצבים שבהם מראה השפתיים איננו אחיד ואיננו פרופורציונלי.

בקרב חלק מהמטופלות שפה אחת נראית עבה מאוד והשנייה – דקה או שיש דיספרופורציה בין צד ימין לשמאל. יש כאלה שחוות תחושה לא נעימה של נוקשות בשפתיים ויש גם דיספרופורציות אחרות. זהו השלב הנכון לביצוע תיקון.

פתרון כירורגי מוצלח

לעיתים, מתן טיפול בסטרואידים, כאשר ישנו חשש שהשפתיים מתעבות יתר על המידה יכול לעזור. אך לא תמיד מתן סטרואידים ישיג תוצאה מספקת. במקרים שהשפתיים נותרות עבות או שלא ניתן היה להפסיק את התהוות הקולגן, יש אפשרות למענה כירורגי.

הוצאת סיליקון לאחר טיפול לעיבוי שפתיים חייבת להתבצע על ידי מנתח פלסטי מיומן. במהלך הטיפול מבצעים הוצאה של הסיליקון וגם מתמודדים עם החשש ליצירת בצקת או צלקות. שילוב של ניתוח מקצועי ותהליך החלמה הכולל עיסוי רפואי, יוכל להחזיר את המראה הטבעי והאחיד לשפתיים.

דפנה לוינסון מאמנת
דפנה לוינסון מאמנת

דפנה לוינסון מאמנת מוסמכת עם ניסיון עשיר באימון אישי, אימון קבוצות, תכניות אימונים, מעקב משקל והכוונה ייעודית.

אז מה היה לנו בכתבה:
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!