החלמה לאחר ניתוח שאיבת שומן

בחירת רופא זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לניתוחים בריאטריים!

חשיבות החלמה משאיבת שומןלעיתים מתבצעת שאיבת שומן כהליך יום, כלומר, אין צורך להישאר בבית החולים למשך הלילה. יחד עם זאת, שהיית לילה עשויה להיות מומלצת אם בוצע שימוש בהרדמה כללית, שבעקבותיה המטופל אינו יכול לנהוג בעצמו וזקוק לשהות של בן משפחה או חבר קרוב איתו בבית למשך היממה הראשונה.

אם אזור הטיפול הוא קטן, ניתנת הרדמה מקומית והטיפול מתבצע בהליך יום. אם הטיפול מתבצע על פלג הגוף התחתון בלבד, המטופל מקבל הרדמה אפידורלית מקומית. בדרך כלל המטופל מתאושש מהרדמה זו לאחר מספר שעות, ויכול ללכת הביתה ביום הטיפול.

אמצעי סיוע לאחר טיפול שאיבת שומן

יתכן שיהיה צורך ליטול אנטיביוטיקה לאחר ההליך כדי להפחית את הסיכון לזיהום. רוב האנשים צורכים גם משככי כאבים קלים על מנת להפיג את הכאב והנפיחות לאחר הטיפול. אם למטופל יש היסטוריה של אנמיה, עליו לקבל גם טבליות ברזל.

לאחר ההליך, המטופל יצויד במחוך אלסטי לתמיכה או תחבושות על האזור המטופל, המסייעות להפחית את הנפיחות ושטפי הדם. התחבושות או המחוך צריכים להישאר במשך מספר שבועות לאחר הניתוח. ניתן לשלוף אותם בקלות לשם ניקוי האזור ומקלחת.

המנתח ייעץ למטופל לגבי משך הזמן בו עליו להישאר עם החבישה. המטופל יקבל גם הנחיות לגבי טיפול בתפרים, ותיקבע פגישת מעקב להסרתם, בדרך כלל לאחר שבוע.

שטפי דם וחוסר תחושה. לאחר תהליך שאיבת שומן, עלולים להיווצר שטפי דם רבים באזור המטופל. ככל שהשטח המטופל גדול יותר, כך חמורים יותר שטפי הדם והנפיחות, והם עשויים להימשך עד חצי שנה. בנוסף, עלולה להתרחש חוסר תחושה באזור המטופל, שנעלמת בתוך חודש וחצי עד חודשיים לאחר הטיפול. על מנת להקל על תופעות אלו, ניתן להשתמש במשככי כאבים קלים.

חזרה לשגרה

זמן ההתאוששות המלא מהליך שאיבת שומן אורך בסביבות שבועיים, אך אם שטח הטיפול הוא קטן, המטופל יכול לשוב לעבודה בתוך מספר ימים. אם שטח הטיפול הוא גדול יתכן שיהיה צורך לקבל עשרה ימי חופשה מהעבודה על מנת להתאושש.

על המטופל להימנע מפעילות מאומצת למשך חודש, אם כי הליכה ותנועה כללית אינן גורמות לבעיות ברוב המקרים. אם קיימות בעיות כלשהן במהלך תקופת ההתאוששות, כגון סימנים לזיהום אפשרי המתבטא בנפיחות גוברת, אדמומיות או כאב מוגזמים, יש להתייעץ עם רופא המשפחה או המנתח על מנת לטפל באופן מיידי במצב.

חלוקת ניתוח שאיבת שומן. אם ההליך מחולק לשני ניתוחים או יותר, המבוצעים בימים נפרדים, יש להקפיד על נהלי בטיחות יותר מכל שיקול אחר הקשור לנוחות המטופל או המנתח.

הניסיון הוכיח כי ביצוע ניתוחים רציפים במרווחי זמן של יממה או יומיים, קשורים בסיכון מוגבר לסיבוכים רציניים. המתנה של שלושה שבועות עד חודש בין הניתוחים מאפשרת לגוף להתאושש מספיק על מנת למזער את הסיכונים להיווצרות קרישי דם, דימום יתר, נמק עור וזיהומים.

תוצאות

תוצאות הליך שאיבת שומן אינן מורגשות באופן מלא עד שהנפיחות יורדת. תהליך זה עשוי להימשך עד חצי שנה לפני שניתן לראות תוצאות מוחלטות. במהלך זמן זה, המטופל עשוי להבחין במספר שיניים והבדלים קטנים באזור המטופל. התוצאות הסופיות נותרות לטווח הארוך, אם המטופל שומר על משקל בריא, תזונה נכונה ופעילות גופנית קבועה.

משך זמן ההתאוששות והתפוגגות הנפיחות לאחר הליך שאיבת שומן וקבלת תוצאות קבועות גלויות, תלוי בטכניקה של המנתח. אם הוא משתמש בטכניקת "ניקוז פתוח" שבה החתכים אינם נסגרים עם תפרים, רוב המטופלים יכולים לצפות לכך שתשעים אחוזים מהנפיחות תיפתר בתוך חודש. אם המנתח סוגר את כל החתכים עם תפרים, נפיחות משמעותית עלולה להימשך כחודשיים עד חודשיים וחצי.

דפנה לוינסון מאמנת
דפנה לוינסון מאמנת

דפנה לוינסון מאמנת מוסמכת עם ניסיון עשיר באימון אישי, אימון קבוצות, תכניות אימונים, מעקב משקל והכוונה ייעודית.

אז מה היה לנו בכתבה:
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!