המסת שומן באמצעות זריקה

בחירת רופא זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לניתוחים בריאטריים!

זריקהמשמעותה של המסת שומן היא העלמת תאי שומן מיותרים. שומן זה לרוב נמצא ומתרכז באזור אחד או שניים, אשר מהווים את ההפרעה העיקרית למטופל או למטופלת.

פעמים רבות, השומן מצטבר באזורים כמו ירכיים, זרועות, ישבן וסנטר, ואינו יורד לאחר דיאטות או פעילות גופנית מאומצת ועקבית.

פתרון כמו המסת שומן בזריקה יכול לעזור לאנשים רבים ולעודד אותם להישגים, תוך כדי הקפדה על דיאטה ופעילות גופנית.

המסת שומן בזריקה מתאימה במיוחד לאנשים אשר לא סובלים מהשמנה קיצונית, אלא מאזורים בגוף שאינם פרופורציוניים עם האחרים.

תופעה זו יכולה להיות גנטית. המסת שומן בזריקה מיועדת למספר אזורים ממוקד אשר נבחר על ידי המטופל טרם הטיפול.

שיטה זו הינה מהירה ופשוטה יותר מהמקבילה הכירורגית שהיא שאיבת שומן.

בניגוד לשאיבת שומן שהינה בעלת סיבוכים פוטנציאליים משמעותיים, אשר לאחריה יש צורך בתקופת החלמה ממושכת, המסת שומן בזריקה יכולה להוות תחליף בעל תוצאות מספקות לשיטה זו.

תהליך המסת שומן בזריקה

המסת שומן בזריקה מתבצעת באמצעות הזרקה של פוספטידיל כולין. החומר מוזרק במספר מנות קטנות לאזור המבוקש. חומר זה משמש, בדרך כלל לטיפול בתסחיפי שמן וכנוגדי דיכאון.

כתוצאה מההזרקה, תאי השומן מתפרקים לחלקיקים קטנים והופכים לנוזל, נקשרים למולקולות הכולסטרול ומגיעים לכבד. בכבד הם עוברים את כלל התהליכים אשר עוברים חומרים אחרים ומופרשים דרך מערכת הלימפה.

לפני הטיפול, יבצע הרופא אבחון מקיף על מנת לגלות התוויות נגד אפשריות. המסת שומן בזריקה לא תוכל להיעשות לנשים בהריון, לאנשים בעלי הפרעות קרישת דם, כבד שומני, בעיות כליות או סוכרת. תופעות הלוואי המידיות אשר עלולות להופיע הם אדמומיות, נפיחות והרגשת אי נוחות. תחושות וסימנים אלה זמניים ואמורים לעבור לאחר מספר ימים.

תופעות לוואי או סיבוכים פוטנציאליים

יש לקחת בחשבון כי טיפול זה הינו חדשני, ולא נאספו לגביו מספיק נתונים או ידיעות לגבי תופעות לוואי פוטנציאליות.

עם זאת, תופעות הלוואי העיקריות אשר עלולות להופיע כתוצאה מטיפול זה הינן תוצאות לא מספקות. מכיוון שהמסת שומן בזריקה מעודדת את הפרשת השומן באופן טבעי, קשה לצפות את התנהגותו באופן מדויק. יש האומרים כי השומן אשר משתחרר מהאזור בו נעשה הטיפול עלול להיספג במקומות אחרים בגוף.

מכיוון שלא נמצאו תופעות או סיבוכים, טיפול זה קיבל את אישורו של ה FDA האמריקאי. תופעות לוואי זמניות עלולות להיות אדמומיות וגרד של העור. המטופל יצויד ברשימה של מגבלות בימים הראשונים לאחר התהליך כמו מסג', סאונה ופעילות גופנית. כמו כן, עלולים להופיע התקשויות במקום ההזרקה אשר אמורים לעבור עד שבוע מיום הפרוצדורה.

יתרונות וחסרונות בשיטת המסת שומן בזריקה

היתרונות הגדולים אשר גלומים בשיטה זו היא בעצם פשטותה ומהירותה. למרות שיש צורך, לרוב, במספר טיפולים, כל טיפול הינו מהיר ולוקח בממוצע של 30 דקות.

הטיפול עצמו אינו כואב, ומאפשר חזרה מידית לפעילות היומיומית, ללא צורך באשפוז או תקופת החלמה מסוימת. כמו כן, בטיחותו של התהליך, מהווה יתרון נוסף גם כאשר משווים אותו לשאיבת שומן באופן כירורגי.

חסרונות שיטה זו יכולים להתבטא בעצם חדשנותה וחוסר הידע הקיים לגביה. עקב כך, יש לחפש את הרופא המיומן והמנוסה ביותר המתמחה בשיטה זו.

כדאי לקבל חוות דעת נוספות של מטופלים קודמים אשר עברו את אותו תהליך. וידוא כל הפרטים לפני התחלת התהליך יכול לעזור למטופל להבין את כל התמונה כולה ולשפר את ציפיותיו לגבי התוצאות אשר יתקבלו. צפי מדויק ככל האפשר ישפר את שביעות הרצון מהתהליך והתוצאה.

ראו גם:

המסת שומן בלייזר

דפנה לוינסון מאמנת
דפנה לוינסון מאמנת

דפנה לוינסון מאמנת מוסמכת עם ניסיון עשיר באימון אישי, אימון קבוצות, תכניות אימונים, מעקב משקל והכוונה ייעודית.

אז מה היה לנו בכתבה:
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!