טיפול להצרת היקפים

בחירת רופא זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לניתוחים בריאטריים!

90-60-90הצרת היקפים. כמעט ואין נערה שלא מכירה את שלשת המספרים האל-מותית הזו, וכמעט ולא ניתן למצוא אישה שלא שואפת להצר את מידותיה כך שיהיו כמה שיותר קרובות למספרים הנ"ל.

ניתן להתווכח במשך זמן רב על היתרונות והחסרונות שיש לשאיפה למידות גוף צרות יותר, אך לא ניתן להתעלם מהעובדה שרוב הנשים, לו יכלו לבחור, היו רוצות להיפטר מכמה סנטימטרים בהיקף של הזרוע, הירך, הבטן או המותניים.

לרוב, השילוב של דיאטה מסודרת ובריאה ופעילות גופנית, הוא כל מה שצריך בשביל לרדת במשקל בצורה יעילה ובריאה.

לעיתים, גם כשהגענו למשקל היעד שלנו, נשארים בגופנו אזורים שהשומן פשוט מסרב להרפות מהם. אזורים נפוצים הם אזור המותניים, אזור הזרועות ואזור הירכיים והישבן.

בכדי לטפל בשומן הסורר שמסרב לרדת קיימת אפשרות לטפל על-ידי ניתוח שאיבת שומן. טיפול זה אמנם יעיל בהסרת השומנים העודפים, אולם הוא מבליט צרה אחרת שנפוצה בקרב בנות ישראל- הצלוליטיס. טיפולים נוספים המוצעים בתחום הינם המסת שומן בלייזר, בודי טייט ודומיהם.

פתרון נוסף הקיים להתמודדות עם עודפי שומן במקומות לא רצויים הוא טיפול להצרת היקפים. הטיפול הנ"ל נותן גם מענה מסוים לבעיית הצלוליטיס, ובכך למעשה מחסל שתי ציפורים במכה אחת.

טיפול להצרת היקפים

הבעיה באימוני כושר גופני היא שקשה למצוא תרגילים שיגיעו ויפעילו את כל האזורים הבעייתיים בגופנו. כך למעשה נוצרים כיסי השומן מהם אנו לא מצליחים להיפטר.

הטיפול להצרת היקפים עוקף את בעיית הנגישות ומבצע מעין "אימון ישיר וממוקד" לאזורים אותם אנו רוצים להצר.

במהלך הטיפול משתמשים בגירויים אלקטרוניים שונים על מנת להפעיל את השרירים הנמצאים תחת האזור המטופל. גירוי זה מגביר את הפעילות המטבולית של השריר וצריכת הקלוריות שלו. עובדה זו גורמת לכך שקצב שריפת השומנים עולה והשומנים מתפנים לזרם הדם והלימפה.

הטכניקות הנפוצות בהן משתמשים בטיפול להצרת היקפים הוא גירוי האזור באמצעות גלי אולטרסאונד בתדרים שעוזרים בפירוק והמסה של השומן. כמו כן נפוץ שימוש בקרינה אינפרא אדומה, יצירת חום, שאיבה ועיסוי.

פרט להצרת ההיקפים, לפעילויות אלה יש גם תרומה לשיפור זרימת הדם לאזור המטופל. שיפור זה בא לידי ביטוי במראה חלק יותר של העור ושיפור מראה של צלוליטיס.

הטיפול הנ"ל אינו כרוך בכאב, הרדמה, כוויות או חשיפה לקרינה מסוכנת. לאחר הטיפול תיתכן אדמומיות קלה על העור.

למי מתאים הטיפול?

הטיפול להצרת היקפים מתאים לכל אישה ואיש שמעוניינים להצר היקפים באזור מסוים, בין אם מדובר בעודפי שומן שנותרו אחר דיאטה או הריון, או סתם שומן שמציק.

מומלץ להמתין שלושה חודשים לאחר הלידה עד לתחילת הטיפולים, או שלושה חודשים אחרי סיום הנקה במידה ומדובר באישה שמניקה.

מספר הטיפולים משתנה בין אזור לאזור כך שלדוגמא טיפול ממוצע באזור הבטן דורש כשמונה מפגשים, בעוד שטיפול בירכיים אורך כ-12 מפגשים.

תוצאות הטיפול להצרת היקפים

לקוחות מסוימים מדווחים כי ראו שינויים כבר לאחר טיפול בודד, אולם הזמן הממוצע עד לשינוי במראה העור הוא לרוב 4 טיפולים. כמו כן, כבר לאחר כ-5 טיפולים יראה הבדל בהיקף האזור שעובר את הטיפול.
טיפולים מסוג הצרת היקפים מצמצמים את האזור המטופל בכ-2.5 ס"מ בממוצע, אולם הטווח שהודגם במחקרים נע בין ס"מ בודד ל-7.5 ס"מ.

האם התוצאות יישארו לצמיתות?

רוב המכונים דורשים מהמטופל להתחייב כי לא יעלה במשקל במהלך תקופת הטיפול. הנחייה זו תקפה גם לזמן שיבוא אחרי הטיפול מכיוון שעלייה במשקל תבטל את כל התוצאות שהושגו.

כמו כן, מומלץ למטופלים להקפיד על ביצוע פעילות גופנית במהלך הטיפולים וגם לאחריהם בכדי להשיג תוצאות מרביות.

ראו גם:

מתיחת עור

דפנה לוינסון מאמנת
דפנה לוינסון מאמנת

דפנה לוינסון מאמנת מוסמכת עם ניסיון עשיר באימון אישי, אימון קבוצות, תכניות אימונים, מעקב משקל והכוונה ייעודית.

אז מה היה לנו בכתבה:
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!