הליך הקפאת שומן: מה זה אומר בעצם?

בחירת רופא זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לניתוחים בריאטריים!

הליך הקפאת שומןהליך הקפאת שומן מאפשר הפחתת שומן עיקש בשיטה שאינה פולשנית. זהו הליך מהיר שאושר על ידי ה-FDA ועובד באמצעות הקפאת אזור מיקוד שומן, תוך השארת השכבות החיצוניות של העור ללא פגיעה. המכשיר הראשון להקפאת שומן אושר בשנת 2010.

אופן ביצוע הליך הקפאת שומן

הרופא ממקם מכשיר באזור הטיפול, המושך את בליטות השומן לתוך שני לוחות קירור כדי להקפיא את תאי השומן מתחת לעור.

הטיפול מבוצע ללא הרדמה ונמשך כשעה, בהתאם לאזור המטופל. חלק מתאי השומן באזור המטופל נהרסים והגוף נפטר מהם בסופו של דבר על ידי הכבד.  מספר הטיפולים הנדרשים משתנה בהתאם לכמות השומן העודף ומיומנות הרופא.

ברגע שהשומן נמצא בתוך המכשיר, הוא מתקרר לנקודה שבה הוא נשבר. ברגע שאזור אחד טופל, ניתן להתחיל את הטיפול באזור הבא. הגוף מעכל את תאי השומן המתים ומנקה אותם דרך מערכת הלימפה, כמו כל מקור אנרגיה אחר. השומן יורד עם השתן, ללא כאב או שינויים ניכרים לעין בפעילות השלפוחית.

פעולת קירור הגוף אינה כואבת

המטופלים יכולים להירגע במהלך ההליך ואף לנמנם. המכשיר פועל בעוצמה של 37 מעלות ומבוצע בהדרגה ובזהירות, על מנת שלא לזעזע את המטופל או לגרום לחוסר נוחות. ככל שהמטופל מתרגל לטיפול, העור הופך בהדרגה לחסר תחושה.

הטיפול עובד כמו כוויות קור

הוא מקפיא את השומן כשהעור שמעל אזור הטיפול אינו נפגע או מצולק. האזור המטופל מוכנס לתוך מכשיר הקפאה למשך כשעה וכתוצאה מכך נעלמים חלק מתאי השומן.

בתום ההליך, העור שומר את צורת המכשיר, וניתן להחליק את האזור המטופל עם עיסוי, המסייע להפצת תאי השומן וממריץ את גמישות העור. יש להגיע לבדיקות מעקב במשך מספר חודשים לאחר ההליך כדי לפקח על התקדמות הטיפול ולהבטיח את הצלחתו.

מועמדים לביצוע ההליך

טיפול הקפאת שומן אידיאלי עבור כל מי שסובל מבליטות לא רצויות של שומן עיקש, אך לא כל אדם נחשב כמועמד להליך. הוא מבוצע אך ורק לשם טיפול בכיסי שומן באזורים כגון הצלעות הנמוכות והבטן העליונה. הטיפול אינו נועד לירידה במשקל אלא להפחתת שומן. אדם בריא המבקש להפחית שומן מאזורים בעייתיים, מתאים לעבור את ההליך.

יעילות ההליך

רוב המטופלים חווים בין 20-25% הפחתת שומן באזור הטיפול. למרות שלוקח בסביבות חודשיים עד ארבעה חודשים עד שניתן להבחין בהפחתה הניכרת, התוצאות הסופיות נותרות לטווח הארוך ונשמרות באופן אידיאלי בשילוב עם אכילה בריאה ופעילות גופנית.

אם אדם מעלה במשקל באופן משמעותי לאחר ההליך, המשקל יחולק באופן שווה לתאי השומן שנותרו בגוף. אם קיימים פחות תאי שומן באזור המטופל, גם ההופעה המחודשת של שומן באזור זה תהיה פחותה.

תופעות לוואי. לא קיימים סיכונים או סיבוכים לטווח הארוך הקשורים לביצעו הליך זה וניתן לשוב לפעילות הרגילה מיד לאחר הטיפול. אך קיימות תופעות לוואי נפוצות הכוללות חבורות זמניות וחוסר תחושה באזור המטופל. כמו בטיפולי אולטרסאונד אחרים, קיים מעט סיכון לפציעות עור והמטופל אינו חווה שינוי ברמות השומנים בדם.

חלק מהמטופלים עלולים לחוות אדמומיות, כאב קל, שטפי דם, ותחושת אטימות או עקצוץ באזור הטיפול, הנמשכים מספר ימים עד מספר שבועות.

ראו טיפולים נוספים לשאיבת או המסת שומן:

המסת שומן באמצעות גלי רדיו

המסת שומן בזריקה

דפנה לוינסון מאמנת
דפנה לוינסון מאמנת

דפנה לוינסון מאמנת מוסמכת עם ניסיון עשיר באימון אישי, אימון קבוצות, תכניות אימונים, מעקב משקל והכוונה ייעודית.

אז מה היה לנו בכתבה:
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!