חוות דעת רפואית במקרים של שאיבת שומן

בחירת רופא זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לניתוחים בריאטריים!

חוות דעת רפואיתשאיבת שומן היא סוג של טיפול רפואי-קוסמטי שמטרתו לסלק מהגוף מצבורי שומן תת עוריים, בדרך כלל במטרה לשפר את החזות של המטופל.

התהליך של שאיבת השומן מתבצע כיום במגוון רחב של טכניקות שחלקן נחשבות לחדישות יחסית וחלקן נמצאות בשימוש כבר שנים רבות.

מאחר ומדובר על תהליך פולשני או זעיר פולשני, בהתאם לטכניקה שבה הוא מבוצע, הרי שהמטופלים נמצאים בסיכון מסוים לסבול מתופעות לוואי מסוימות ומסיבוכים רפואיים מסוימים.

מתי נדרשת חוות דעת רפואית במקרים של שאיבת שומן?

חוות דעת רפואית במקרים של שאיבת שומן נדרשת בעיקר במקרים שבהם מטופל או מטופלת שעברו שאיבת שומן מעוניינים להגיש תביעה בגין רשלנות רפואית שהתקיימה לטענתם במהלך הטיפול. כאשר מטופל מגיש תביעה לבית המשפט, עליו לנמק את הסיבות בגינן הגיש את התביעה.

את הנימוקים הרפואיים צריך לספק רופא מומחה שתחום ההתמחות שלו נושק לתחום התביעה. לפיכך ברוב המקרים בהם מוגשת תביעה בגין רשלנות רפואית בהליך של שאיבת שומן, הרופא המומחה יהיה איש רפואה מתחום הכירורגיה הפלסטית.

מה כתוב בחוות הדעת הרפואית?

בחוות הדעת הרפואית צריכה להינתן מצד אחד התייחסות כללית לנושא התביעה ומצד שני צריכה להינתן התייחסות פרטנית. בהתייחסות הכללית הרופא צריך לפרט אודות התהליך שבוצע במטופל, לספק דוגמאות מההיסטוריה הרפואית וכן לכתוב אודות האופן שבו ההליך שבוצע במטופל אמור היה להתבצע.

בשלב הפרטני צריך הרופא להתייחס לטיפול הספציפי שעבר המטופל ולהסביר מדוע לטענתו התקיים בטיפול  יסוד הרשלנות. בנוסף לכך הרופא צריך לציין את הנזקים שנגרמו למטופל בעקבות הטיפול.

סך הכול בחוות הדעת יש לציין את החריגות בטיפול, להסביר מדוע לטענת הרופא כל רופא סביר אחר היה נוהג אחרת, לפרט אודות הנזק שנגרם למטופל ולקשור את ההתנהגות של הרופא במהלך הטיפול לשאיבת שומן לבין הנזק שנגרם למטופל בקשר סיבתי.

חוות דעת במקרים של רשלנות רפואית

תביעה שמוגשת בגין רשלנות רפואית בהליך של שאיבת שומן יש לצרף חוות דעת רפואית. ככלל, לכל תביעת נזיקין שנוגעת לנזקי גוף בדגש על תביעות בגין רשלנות רפואית יש לצרף חוות דעת רפואית.

במקרים מסוימים בית המשפט יסכים לקבל תביעה אליה לא צורפה חוות דעת רפואית אך בכל מקרה כזה כספי הפיצויים לא יהיו גבוהים כמו שיכלו להיות במידה והייתה מצורפת לכתב התביעה חוות דעת רפואית.

העלות של חוות דעת רפואית

כל מקרה לגופו ניחן ברמת מורכבות אחרת וכן בשל העובדה שכל רופא גובה תעריף שונה עבור כתיבת חוות הדעת.

בנוסף לכך לא אחת מעבר לחוות הדעת הרפואית, הרופא נדרש להעיד בעל פה לטובת התובע במהלך המשפט ובמידה ואכן הוא נדרש לעשות זאת, העלות תהיה גבוהה יותר.

באופן כללי ניתן לכתוב שברוב המקרים עלות חוות דעת רפואית עולה כעשרת אלפים שקלים לכל הפחות.

כיצד משיגים חוות דעת רפואית?

כאשר עולה החשד כי אכן התקיים מקרה של רשלנות רפואית, הצעד הראשון שיש לעשות הוא ליצור קשר עם עורך דין שמתמחה בתחום ושמכיר את החוק מאחור ומלפנים.

בין היתר תפקידו של עורך הדין הוא לקשר בין הלקוח שלו לבין רופא מומחה שתחום ההתמחות שלו נוגע ישירות לנושא התביעה ברוב המקרים באמצעות מרכז מומחים לחוו"ד רפואיות.

דפנה לוינסון מאמנת
דפנה לוינסון מאמנת

דפנה לוינסון מאמנת מוסמכת עם ניסיון עשיר באימון אישי, אימון קבוצות, תכניות אימונים, מעקב משקל והכוונה ייעודית.

אז מה היה לנו בכתבה:
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!