טיפים לחיטוב הגוף בקיץ

בחירת רופא זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לניתוחים בריאטריים!

חיטוב הגוףלעיתים, רק מקריאת רשימת טיפים לחיטוב הגוף לקראת הקיץ, גורמת לתחושת תשישות ועצלות. מומלץ להימנע מהמחשבה על כניסה לכושר כעל מטלות חובה, ובמקום זאת לבחור את הטיפים המתאימים, שנראה כי אפשר לעמוד בהם בקלות, ולבצע אותם. שיטה זו עשויה לשנות את החיים והיא אף תסייע לכם להתמיד במטרה.

חיטוב הגוף לקראת הקיץ דורש עבודה קשה ומסירות, אך הדבר אינו חייב להיות עינוי. כיצד ניתן לרדת במשקל באופן בריא ומהנה לאורך כל הדרך? התשובות לכך בהמשך

פעילות גופנית להורדה במשקל

התמקדות – איפה צריך להוריד?

מומלץ לקבוע את המקומות בגוף הזקוקים לשיפור. זה יסייע לבחור את סוג הדיאטה והפעילות הגופנית הנכונה.

פעילות אירובית

מומלץ לבצע פעילות אירובית במשך חצי שעה עד ארבעים דקות לפחות ארבע פעמים בשבוע. תרגול אירובי כולל הליכה, ריצה, רכיבה על אופניים ושחייה.

תרגילים אלו משפרים את פעילות הלב וכלי הדם, ומגבירים את חילוף החומרים. מומלץ לבחור את סוג הפעילות הגופנית המהנה, על מנת לשמור על הסיכויים להתמיד בה.

הצטרפות לחדר כושר

אם אדם מתקשה לשמור על המוטיבציה בעצמו, חברת אנשים אחרים עשויה לסייע. בנוסף, עצם התשלום על מנוי לחדר הכושר, מגביר את הסבירות להתחייב לביצוע הפעילות.

כפיפות בטן

מומלץ לבצע לפחות עשרים כפיפות בטן מידי יום.

תרגיל להארכת ירכיים

יש להתחיל עם עמידה בגב זקוף עם הידיים על המותניים או בהישענות קלה על שולחן. מזיזים את רגל ימין במתיחה ארוכה לאחור ומחזיקים במשך שתי דקות, ואז מורידים את הרגל כאשר הבהונות נוגעות ברצפה.

חוזרים על שלושה סטים של 15 חזרות לכל רגל לפחות שלוש פעמים בשבוע. לדרגת קושי מתקדמת של התרגיל יש להציב משקולות קרסול ולתרגל מתוך מאמץ.

יוגה או פילאטיס

תרגילים אלו מגוונים את הפעילות הגופנית, והם שימושיים במיוחד עבור נשים אשר מבקשות להשיג שרירים ארוכים ורזים, תוך שמירה על הגמישות, היציבה והתנועה.

תזונה נכונה

הפחתת צריכת השומנים הרעים. שומנים רעים הם מזונות כגון חמאה, שמן בישול, ושומנים רוויים כגון אלו הנמצאים בבשרים.

יחד עם זאת, יש להקפיד על צריכת כמות מספקת של שומנים טובים כגון שמן פשתן. כף אחת של שמן פשתן ביום, מהווה את כל דרישות חומצות השומן החיוניות של רוב האנשים.

צריכת חלבונים

מומלץ לאכול חלבונים דלי שומן כגון עוף הודו, דגים דלי שומן אך עשירים בחלבון, טופו, בשר אדום וביצים.

הפחתת קלוריות

מומלץ להפחית את צריכת הקלוריות. יש לזכור כי הפעילות הגופנית לבדה, או הדיאטה לבדה, לא תוביל לירידה במשקל. לשם כך, מומלץ להימנע מכל סוגי ה'ג'אנק פוד' מהתפריט. צעד זה יגרום להפחתת קלוריות ריקות מתוכן אשר אינן מזינות את הגוף והופכות לשומן בלבד.

פירות וירקות

מומלץ לצרוך שפע של פירות וירקות. מזונות אלו הם תזונתיים ועשירים, והם מקנים לגוף אנרגיה לאורך כל היום. ירקות בעלי עלים ירוקים וירקות שאינם עמילניים הם הטובים ביותר. מהפירות מומלץ לצרוך עד 3-4 מנות ליום.

שתיית מים

מומלץ לשתות כמויות מספיקות ומספקות של מים. יש הטוענים כי מומלץ לשתות שמונה כוסות ביום, ויש הטוענים כי מומלץ לשתות לפחות שלושה ליטרים של מים ביום.

הנתון הנכון הוא כי מומלץ להיות קשוב לגוף ולספק לו את כל כמות המים הדרושה לו, כאשר הדגש הוא על מים בלבד ולא על מיצים, משקאות מוגזים או קפה.

הפחתת צריכת הסוכר

יש להישמר מפני סוכרים אשר "מוחבאים" בתוך מזונות תמימים, לקרוא את תוויות המזון ולהפחית את צריכת הרטבים והלחמים.

ראו גם:

שאיבת שומן ללא ניתוח – כל השיטות

טיפולים למניעת קפלי שומן בגב

דפנה לוינסון מאמנת
דפנה לוינסון מאמנת

דפנה לוינסון מאמנת מוסמכת עם ניסיון עשיר באימון אישי, אימון קבוצות, תכניות אימונים, מעקב משקל והכוונה ייעודית.

אז מה היה לנו בכתבה:
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!