שיטת טומסנט הצפת יתר

בחירת רופא זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לניתוחים בריאטריים!

בתקופה המודרנית, על אף חשיבותם של האופי והיכולות האישיות, מקומו של המראה החיצוני עדיין מקבל משקל די נכבד.

המראה החיצוני יכול לפתוח דלתות רבות, כמו גם לסייע ליצור רושם ראשוני מנצח. מעבר לכך, הוא משפיע באופן ישיר על הביטחון העצמי ועל ההרגשה האישית.

אחד מן האלמנטים המהותיים במראה החיצוני הנו נושא המשקל ועיצוב הגוף. אנשים רבים סובלים מעודף משקל המצטבר במקומות שונים בגוף. בכדי לשמור על משקל תקין, יש לערוך דיאטה מאוזנת ולבצע פעילות גופנית רבה. עם זאת, במקרים רבים,  פתרונות אלו אינם מספיקים והשומן הבעייתי אינו נעלם.

עם השנים, פותחו אמצעים רבים המסייעים להיפטר מן השומן אחת ולתמיד. בין היתר, פותחו טיפולים וניתוחי שאיבת שומן. אולם,  לצד היתרונות של טיפולים אלו, הם כוללים גם חסרונות מהותיים וזמן החלמה רב. בכדי להציע פיתרון יעיל ומהיר יותר, פותחה שיטת טומסנט הצפת יתר.

מהי שיטת טומסנט?

שיטה ייחודית זו פותחה בשנות השמונים של המאה הקודמת על ידי ד"ר ג'פרי קליין, רופא יהודי מארצות הברית. כמומחה לדרמטולוגיה, ד"ר קליין ראה במהלך פעילותו נשים רבות שייחלו לבצע שאיבת שומן מבלי לסבול מתופעות הלוואי ומזמן ההחלמה הארוך.

עקב כך, הוא החל לפתח  את שיטת טומסנט, השואבת את השומן באמצעות הצפת יתר. השיטה החלה את דרכה בקרב המטופלות של ד"ר קליין, אולם לאחר מכן החלה להתפרש בכל רחבי ארצות הברית והעולם כולו. בעקבות הצלחת השיטה, ד"ר קליין כתב ספר המכיל טכניקות ודרכים לביצוע בטוח ויעיל של שיטה זו.

על תהליך שאיבת השומן באמצעות שיטת טומסנט

שאיבת השומן הנעשית באמצעות שיטה זו נעשית באופן שונה מהליכי שאיבת שומן אחרים. בהליך טומסנט, המנתח מזריק אל האזור המנותח חומרים מיוחדים הכוללים ממיסי שומן, חומרי הרדמה וחומר המכווץ את כלי הדם באזור. השילוב של חומרים אלו, גורם לכך שהשומן באזור המנותח מתנפח ונעשה לנוקשה ומוצק יותר.

בזכות התנפחות שכבת השומן, ניתן להחדיר ביתר קלות את מחט השאיבה ולשאוב את השומן הסורר בצורה רבה ובטוחה יותר, מבלי לגרום לאובדן דם רב או להותיר צלקות באזור הניתוח. כמו כן, בשונה מהליכי שאיבת שומן אחרים, שאיבת שומן בשיטת טומסנט מתבצעת בהרדמה מקומית בלבד.

שיטת טומסנט בארץ

השיטה, שנהפכה לנפוצה בכל רחבי העולם, הגיעה לאחרונה גם לישראל. אחת הרופאות המומחיות בתחום זה, הנחשבת לכוהנת הגדולה בשיטת טומסנט ואחת הרופאות הבודדות שהוסמכו לביצוע השיטה, הנה ד"ר הלנה איגרא, העובדת ברשת הקוסמטית הדסה אופטימל.

היתרונות של שיטה זו

שיטת טומסנט מציעה לנעזרים בה מספר יתרונות עיקריים. ראשית, באמצעות הליך השאיבה הייחודי, ניתן לשאוב שומן רב יותר, עד לשלושה ליטר שומן בכל פעם, ובכך להימנע מטיפולים רבים. שנית, אמנם ההליך אורך 2-4 שעות, אולם הוא מתבצע בהרדמה מקומית של האזור המנותח.

דבר זה מונע את תופעות הלוואי הרבות הכרוכות בהרדמה כללית. בנוסף, באמצעות החדרת מחט שאיבה דקה יותר, ניתן לבצע את שאיבת השומן באופן מדויק יותר, ולהותיר צלקות קטנות ביותר. יתרון מהותי נוסף ששיטת טומסנט מציעה הנו קיצור משמעותי של תקופת ההחלמה והתעצבות הגוף לאחר הטיפול.

מניעת סיבוכים אפשריים

על אף העובדה ששיטת טומסנט מציעה יתרונות רבים למטופלים, עדיין מדובר בהליך חודרני לכל דבר. עקב כך, יש להקפיד על מנוחה טובה לאחר הטיפול, להימנע ממאמץ פיזי ומפעילות גופנית, ליטול את התרופות שנרשמו על ידי הרופא המטפל ולקחת משככי כאבים במידת הצורך. במרבית המקרים, יש לחזור אל הרופא המטפל לביקורת ולדווח על כל החמרה.

ראו גם:

בודי טייט

דפנה לוינסון מאמנת
דפנה לוינסון מאמנת

דפנה לוינסון מאמנת מוסמכת עם ניסיון עשיר באימון אישי, אימון קבוצות, תכניות אימונים, מעקב משקל והכוונה ייעודית.

אז מה היה לנו בכתבה:
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!