טיפול לעידון צלקות

בחירת רופא זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לניתוחים בריאטריים!

צלקות עלולות להפריע לאנשים בכל הגילאים, ולגרום לפגיעה משמעותית בביטחון העצמי ובדימוי הגוף.

צלקת הינה פגיעה בשלמות העור או הרקמה כתוצאה מטראומה כלשהי כמו תאונה, כוויה, מחלה (עקב פסוריאזיס או אקנה בפנים למשל) או חיתוך מכל סוג שהוא (כמו ניתוחים). בידיעה כי אין טיפול דפיניטיבי אשר יכול להעלים כליל את הצלקת, נעשים חיפושים ומחקרים על טיפולים אשר יכולים לעדן אותה ברמת האפשר.

הטיפולים הטובים והיעילים ביותר לעידון הצלקות הם אותם טיפולים אשר יתחילו מיד לאחר גרימת הצלקת. ככל שהצלקת נחשבת ל"טרייה" יותר כך היא נרפאת בצורה טובה יותר.

ישנם טיפולים רבים לעידון הצלקת, חלקם פולשניים מאד וחלקם לקוחים מתחום האסתטיקה. מכיוון שכך, המעוניינים בעידון צלקת זו או אחרת, חייבים ללכת למומחה אשר מכיר ומנוסה בתחום זה. הטיפול חייב להיות מותאם לסוג הצלקת ולמשך זמן קיומה.

הגורמים להישארות צלקות

צלקות אשר נגרמו עקב ניתוחים, נחשבות לצלקות אשר לא היה דרך להימנע מהן, קרוב לוודאי. אולם להצטלקות משמעותית יותר, אחראי בדרך כלל סוג עור מסוים וסיפור משפחתי.

ישנם מטופלים אשר מכירים את עורם, ויודעים כי צלקות לא נרפאות באופן מהיר אצלם. הצלקת נראית שונה משאר העור, מכיוון שרקמת הצלקת אינה דומה לרקמה המקורית. היא שונה במהותה בצבע, גדילת שיערות ומרקם.

ישנן צלקות שטחיות בלבד, אשר פגעו בשכבת העור הראשונה, בעוד ישנן צלקות עמוקות אשר עירבו בעבר פגיעה בכלי דם ובשכבות העור העמוקות. צלקות אלו יראו עמוקות ובדרך כלל גם שונות במרקמן.

צלקות עלולות להיות חמורות יותר כאשר הפגיעה הייתה עמוקה מאד או כתוצאה מעודף קולגן בגוף. צלקות אלו מתפתחות מעבר לחתך או לחסר המקורי, ונקראות צלקות קלואידיות או היפרטרופיות.

העור ייראה גושי, אדמדם ומחוספס. הצלקת תהיה גבוהה יותר מהעור, ותיראה באופן משמעותי. צלקות אלו עלולות להופיע במיוחד אצל אנשים אשר להם מחלות רקע שונות כמו סוכרת או מחלות כלי דם.

הטיפולים הקיימים לעידון צלקות

קיימים טיפולים רבים לעידון, טשטוש והסרת צלקות. אפקטיביות והצלחת הטיפול מושפעות מסוג העור, גיל הצלקות, גודלה, המיקום בגוף, מקור הצלקת ועוד. להרחבה: טיפולים בצלקות באתר scar. להלן סקירה של הטיפולים השונים:

ניתוחים

פעמים רבות, כאשר הצלקת הינה קלואידית או היפרטרופית, ואין דרך אלטרנטיבית אחרת, הטיפול הטוב ביותר יהיה ניתוח להסרת רקמת הצלקת הקיימת.

בניתוח ינסו לקצר את הצלקת על ידי הורדה ניכרת שלה, כמו גם מציאה של אזור מוצנע יותר לריפוי. בדרך כלל, ינסו הכירורגים ל"החביא" את הצלקת במקומות שלא רואים כמו למשל באזורי קפלים שונים.

ראו גם: ניתוח לשאיבת שומן

טיפולי פילינג

עידון צלקות, במיוחד אלה הנגרמות מאקנה, יכול להיעשות באמצעות פילינג עמוק. בטיפול הפילינג מוסרות השכבת העליונות של העור עד לשכבות הדרמיס, על מנת לעודד את העור להתחדש ולבנות עצמו מחדש בצורה טובה יותר. לטיפול זה יתרונות נוספים כמו עידון ויישור הקמטים, כך שאפשר ליהנות מצירוף תופעות אלה.

לייזר

טיפול בלייזר נפוץ במקרים רבים כגון הסרת שיער, המסת שומן ועוד. אולם נמצא כיעיל גם כטיפול המתאים ביותר ליפול בצלקות שטחיות, מכיוון שהוא אינו עובר את הרקמות השונות העמוקות יותר.

חומרי מילוי או שיוף

פעמים רבות ההתייחסות לצלקות, במיוחד השטחיות שבהן, היא כמו לקמטי פנים. מכיוון שכך, פעמים רבות יומלץ לבעלי צלקות שטוחות לטפל בעזרת חומרי מילוי, אשר יוכלו לשוות לכל העור מראה אחיד. שיטה זו לא נמצאת יעילה במקרים רבים, ויכולה לעזור במקרים קלים בלבד.

משחות

ישנן משחות שונות, אשר נמכרות עם מרשם רופא, אשר יכולות לעזור בעידון הצלקות. למשחות אלו (כמו הקלו קאט), יש הצלחות רבות במיוחד כאשר הן נמרחות למניעת צלקות כמו למשל לפני ניתוחים

יריעות סיליקון

לרוב, כאשר הטיפולים לא מצליחים, הצלקת נחבשת ביריעות סיליקון, אשר עוזרים מאד לעידון הצלקת ולטשטושה.

ראו גם:

השתלת עור לאחר כוויות

המסת שומן בגלי רדיו

דפנה לוינסון מאמנת
דפנה לוינסון מאמנת

דפנה לוינסון מאמנת מוסמכת עם ניסיון עשיר באימון אישי, אימון קבוצות, תכניות אימונים, מעקב משקל והכוונה ייעודית.

אז מה היה לנו בכתבה:
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!