טכנולוגיה חדישה להיפטרות משומן!

בחירת רופא זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לניתוחים בריאטריים!

שאיבת שומן - שיטה חדשה

עבור אנשים רבים, היפטרות מעודפי שומן עשוי להיות מהפך של ממש ולשנות את החיים. בין אם מדובר בשומן עודף בידיים, סביב הברכיים או בחלק העליון הרופס של הזרועות.

כיסי שומן עלולים להיות קשים להפחתה ולעיתים דיאטה ופעילות גופנית אינם מספיקים על מנת לבצע הבדל משמעותי. כיום, מוצאים רופאי העור כי כניסת טכנולוגיות שאינן פולשניות להסרת שומן, פותחת את הדלת עבור יותר אנשים שאינם מועמדים לשאיבת שומן, להסרת שומן עיקש, באופן בטוח ויעיל.

לדברי פרופסורים במחלקה לדרמטולוגיה בבית הספר לרפואה של אוניברסיטת ייל, תאי שומן מטבעם שונים מאוד מתאים אחרים, בעיקר באופן בו הם מגיבים לגירויים כגון טמפרטורה.

רוב הטכנולוגיות החדשות שהוכנסו לאחרונה להסרת שומן, פותחו על בסיס ידע זה, וכתוצאה מכך, ניתן להתמקד באזורי שומן מסוימים בגוף, באמצעות המסת אנרגיה תוך שימוש בחום או בקור.

גלי רדיו: שיטה חדשה להתמקדות על תאי שומן

אחת מהטכנולוגיות החדשות להפחתת שומן היא בתדר רדיו, המספק אנרגיה לאזורי שומן באמצעות העברת חום מבוקר עמוק בתוך תאי שומן והריסתם. טכנולוגיה זו נמצאת בשימוש נרחב על ידי רופאי עור, עם הצלחה מרובה לאנשים בעי כיסי שומן עודף. היות וטיפול זה אינו כרוך בזמן השבתה, המטופלים יכולים לשוב לפעילות רגילה באופן מיידי.

גלי רדיו הם הליך רב צדדי, וניתן להשתמש בהליך זה בכל אזור בגוף, החל משטחים גדולים כגון הבטן, ועד לאזורים קטנים ביותר, כגון הסנטר, באותה מידת הצלחה. גם אנשים שאינם נחשבים לבעלי עודפי משקל משמעותיים, אך סובלים מכיסים עקשניים של שומן שאינו רצוי, שאינם מגיבים לדיאטה ופעילות גופנית, יכולים להסתייע בשיטת תדר רדיו כאפשרות טובה.

יתרון נוסף של גלי רדיו הוא יכולתם להפחית את כמות השומן ולהדק את העור באמצעות הפניית אנרגיה למיקוד קולגן. לדוגמה, מטופל עם זרועות רופסות סובל יותר מעודף עור רפוי באזור זה, מאשר עודף שומן. במקרה זה, ניתן להשתמש בתדר רדיו על מנת להדק תחילה את העור ולאחר מכן להסיר את השומן העודף.

הקפאת שומן

הליך חדש שאינו פולשני, שאושר על ידי ה-FDA, משמש להסרת שומן מחלקים מקומיים בבטן התחתונה או בצידי הגוף. מאחר ותאי שומן רגישים יותר לטמפטורות קרות בהשוואה לתאי עור אחרים, ההליך מקפיא את השומנים בתאי השומן ולאחר מכן מפזר אותם לאט ללא טראומה או פגיעה ברקמות הסובבות. בהליך זה, התוצאות אינן מיידיות והפחתת שכבת השומן ניכרת במשך מספר חודשים בהדרגה.

הליך חדשני ביותר זה להפחתת שומן, המכונה שיטה מגבילה ולא תכליתית כגון גלי רדיו, מאפשר כרגע טיפול באזורים גדולים יותר של שומן בלבד. יחד עם זאת, התפתחויות עתידיות של הליך זה יאפשרו לרופאי עור לטפל בירכיים הפנימיות, הצוואר והזרועות להפחתת שומן בשיטה מעודנת יותר.

אולטרסאונד להפחתת שומן

שיטה זו משתמשת בעוצמה גבוהה של אולטרסאונד, בגלים קוליים ממוקדים, כדי לגרום להרס ודליפת תאי שומן. בדומה להליכים אחרים שאינם פולשניים המשמשים להפחתת שומן, אנרגיית אולטרסאונד חודרת דרך שכבות העור אל השומן הממוקד מבלי לפגוע בעור או ברקמות הסובבות.

ההבדל בשיטה זו הוא שהיא כרוכה בהרס מכני של תאי שומן הנמסים בהדרגה לאורך זמן, בניגוד להרס תאי שומן תוך שימוש בטמפרטורה קיצונית. זוהי אפשרות שעדיין נחקרת, ושעדיין לא אושרה על ידי ה-FDA, אך תוכל להיות אפשרית בעתיד לאנשים המעוניינים להתמקד בהיפטרות שומן באזורים מסוימים בגוף, ללא ניתוח.

*

שיטות חדשות אלו להסרת שומן אינן מתאימות לכולם. לדוגמה, מטופלים הנוטלים מדללי דם אינם מועמדים טובים להליכים אלו אך עשויים להיות מועמדים להליך פולשני.

דפנה לוינסון מאמנת
דפנה לוינסון מאמנת

דפנה לוינסון מאמנת מוסמכת עם ניסיון עשיר באימון אישי, אימון קבוצות, תכניות אימונים, מעקב משקל והכוונה ייעודית.

אז מה היה לנו בכתבה:
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!