יתרונות וחסרונות הליך שאיבת שומן

בחירת רופא זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לניתוחים בריאטריים!

יתרונות וחסרונות - שאיבלת שומןשאיבת שומן היא תהליך הסרת שומן מהגוף באמצעות שאיבה. בתהליך זה, צינורות קטנים ודקים, בעלי קצה מחודד, מוחדרים דרך חתכים זעירים בעור. השומן נשאב החוצה דרך צינורות אלו שהרופא מחדיר מתחת לעור על מנת למקד את מאגרי השומן הספציפיים. בשנים האחרונות, טכניקות שאיבת השומן הפכו להיות משופרות, בטוחות, קלות יותר ופחות כואבות.

שאיבת שומן מבוצעת בדרך כלל בתור הליך ללא אשפוז במרפאת רופא מיומן, מרכז רפואי, או בבית חולים. באופן כללי, לא נדרש אשפוז לילה בבית חולים, אלא אם כן מבוצעת שאיבת נפח גדול של שומן. הרדמה מקומית ניתנת במקרים מסוימים, והמטופל או המטופלת יכולים לקבל אמצעי הרגעה שיסייעו להקלת ההליך. במידה ושטח או נפח שומן גדול מטופל, ניתן לבצע הרדמה כללית.

השפעות חיוביות במהלך ולאחר שאיבת שומן

בדרך כלל מדובר בתהליך יעיל מאוד בהסרת משקעי שומן מאזורים קטנים. אך אם אדם חוזר למשקלו הרגיל לאחר ההליך, בליטות השומן שהוסרו צפויות לשוב או להופיע במקום אחר.

שיפור מסוים בקווי המתאר של הגוף בדרך כלל בולט לאחר הניתוח, והנפיחות עשויה להימשך מספר שבועות או אפילו חודשים עד שהיא נעלמת. ההשפעה המלאה של שאיבת שומן עשויה להיות גלויה במשך מספר חודשים עד שנה.

הליך שאיבת שומן, פרט להליך המבוצע בלייזר, בדרך כלל אינו מהדק את העור מעל האזור המטופל. לאחר שהשומן מוסר, העור מסביב עשוי להיות מעט רופף, ולוקח עד חצי שנה עד שהעור מתהדק סביב האזור המטופל.

בקרב אנשים מסוימים, העור מאוד אלסטי והגוף מסתגל מהר יותר לשינויים בהשוואה לאנשים אחרים. צעירים נוטים להיות בעלי עור גמיש בהרבה מאשר עור של מבוגרים. אנשים שמצפים כי שאיבת השומן תסייע להם לרדת במשקל, בדרך כלל מתאכזבים.

סיכונים בהליך

שאיבת שומן המבוצעת על ידי רופא מנוסה במרכז או במרפאה מצוידת כראוי, עוברים את ההליך באופן בטוח, בהליך אחד או במספר הליכים אם מדובר בשטח טיפול גדול מאוד. התהליך עלול להיות מלווה בסיבוכים במהלך ההליך או לאחריו.

תופעות הלוואי הנפוצות של שאיבת שומן כוללות נפיחות זמנית, חבלות, כאב וחוסר תחושה באזור המטופל וסביבו; גירוי וצלקות קטנות מסביב לאזורים בהם בוצעו החתכים והוחדרו הצינורות; עור רפוי או גלי. בדרך כלל העור מתהדק ושב למצבו הרגיל לאחר מספר חודשים, אך אצל חלק מהאנשים העור עשוי להישאר מעט רופף.

תופעות לוואי נפוצות פחות כוללות שינויים קבועים בצבע העור; שטח פני עור שאינו אחיד באזור המטופל; נזק לעצבים ולעור הנובע מהחום שנוצר במהלך שאיבת השומן המבוצעת באולטרסאונד, שעלול לצרוב את העור או לגרום נזק לרקמה מתחת לעור.

אם אדם עולה במשקל לאחר הליך שאיבת שומן, גופו עשוי לאחסן את השומן החדש במקום אחר מהאזור המטופל. השומן החדש עלול לגדול עמוק בתוך הגוף, סביב האיברים כגון הלב או הכבד. סוג שומן זה עלול להזיק יותר לגוף מאשר שומן המאוחסן בקרבת פני שטח הגוף כגון בירכיים. לכן אנשים שעוברים הליך זה צריכים להיזהר מפני עלייה נוספת במשקל.

סיבוכים מסוכנים

למרות שמוות הוא סיכון נדיר ביותר בהליך שאיבת שומן, זה עלול לקרות. אם אדם עובר שאיבת שומן בכמות גדולה, או שהוא סובל מבעיית השמנת יתר, או בעיות בריאות, הסיבוכים שלו מוגברים, ועשויים לכלול:

איבוד דם מוגזם, קרישי שומן או קרישי דם, הצטברות נוזלים בריאות.

כמו כן עלול להיווצר זיהום, לכן במקרים מסוימים, תינתן אנטיביוטיקה לפני או לאחר הליך שאיבת שומן, על מנת למנוע זיהום.

רעילות לידוקאין – תגובה רעילה לחומר המוזרק עלולה להתרחש, במיוחד אם ההליך מבוצע על שטחים גדולים או באזורים רבים בגוף בבת אחת.

ניקוב – עלול להיווצר נקב בחלל המכיל את אברי הבטן, או שעלול להתרחש נזק לאיברים כגון הטחול.

אין לבצע הליך שאיבת שומן בקרב אנשים הסובלים מבעיות לב חמורות, אנשים הסובלים מהפרעות קרישת דם, או במהלך הריון.

נקודות למחשבה

ישנה חשיבות מכרעת לגבי אופי הטיפול ומי המטפל ואין להקל ראש בעניין. מומלץ לעשות סקר שוק ולחפש את המומחים עם סיפורי ההצלחה הגדולים ביותר, להתעניין ולשמוע מניסיונם של אחרים. לא מומלץ ללכת דווקא על המטפל שיציע את מחיר הטיפול הזול ביותר אלא ללכת על מקצועיות רפואית בלבד.

שאיבת שומן צריכה להתבצע רק על ידי רופא בעל הכשרה מיוחדת בשאיבת שומן וניתוח העור, המיומן בתגובה לסיבוכים במהלך הניתוח. אפשרויות הסיכון נמוכות יותר אם ההליך אינו מבוצע ביחד עם הליכים קוסמטיים אחרים.

אם אדם מנסה לרדת במשקל, שאיבת שומן אינה מהווה תחליף לפעילות גופנית ותזונה מאוזנת. למעשה, רוב המנתחים הפלסטיים מסכימים כי המועמדים הטובים ביותר להליך זה הם אנשים בריאים הנמצאים קרוב למשקל בריא, אך סובלים ממשקעי שומן עיקשים שאינם מגיבים דיו לפעילות גופנית.

דפנה לוינסון מאמנת
דפנה לוינסון מאמנת

דפנה לוינסון מאמנת מוסמכת עם ניסיון עשיר באימון אישי, אימון קבוצות, תכניות אימונים, מעקב משקל והכוונה ייעודית.

אז מה היה לנו בכתבה:
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!