מתיחת בטן מלאה או חלקית?

בחירת רופא זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לניתוחים בריאטריים!

מתיחת בטן מלאה או חלקית?אנשים המבקשים לבצע הליך מתיחת בטן, מתלבטים בין ביצוע הליך המתמקד בשאיבת מצבורי שומן ממוקדים, או עיצוב מלא של כל הבטן, כשהחיסרון בהליך זה הוא הצלקת, המופיעה מהירך אל עצם הירך.

אנשים רבים מתעניינים לגבי מתיחת בטן חלקית, כשהם מקווים לקבל בהליך זה את התוצאות הרצויות, עם צלקת קטנה והליך פחות פולשני.

הדבר הראשון אותו יש להבין הוא שלמרות ששני ההליכים, מתיחת הבטן המלאה או החלקית זהים בשמם, הם מיועדים לטיפולים במצבים שונים המתבטאים בכמות העור המוסרת, כמות העבודה המבוצעת על השרירים והגודל הסופי של הצלקת בכל הליך.

מתיחת בטן חלקית

זהו הליך קטן המתבצע באמצעות חתך בבטן התחתונה ומטרתו למתוח את שרירי הבטן התחתונה באמצעות הידוק השרירים. בשילוב עם שאיבת שומן ניתן לעצב מחדש את הבטן, אך יש להבין את אמצעי הזהירות.

ההליך מתמקד בשכבה העמוקה של השומן בבטן התחתונה, כדי למנוע את הפצתו לרחבי הבטן. המנתח חותך את כמות העור הדרושה להוצאת השומן העודף ומהדק את שרירי העור, כך שהצלקת מופיעה מצד אחד של הערווה עד הקצה השני. זוהי צלקת דקה המוסווית היטב, והתהליך נהדר בתנאי שמהטופל מבין את המגבלות הכרוכות בהליך, והכוללות:

  • מתיחת בטן חלקית אינה נחשבת להליך טוב להידוק העור.
  • ניתן לבצע את ההליך על שטח מצומצם בלבד של הבטן, ישירות מעל הערווה. לא ניתן להדק שטח גדול יותר של הבטן, שכן הצלקת תתארך לצד, לא תהיה מוסתרת היטב, וההידוק לא יוביל לתוצאות משביעות רצון.
  • מתיחת בטן חלקית אינה מטפלת היטב בסימני מתיחה.
  • ההליך אינו מטפל בהפרדת מצבורי השומן על השרירים מעל הפופיק.

מתיחת בטן מלאה

הליך זה מטפל בהפרדת מצבורי השומן על השרירים מעל ומתחת לטבור, ומטרתו להדק עודפי עור רופפים בהגזמה בבטן.

מתיחת בטן מלאה עוסקת בשתי פעולות, תיקון עודפי השומן על השרירים, וכריתת העור העודף. שלב כריתת העור מתמקד בעור העודף שבין התבור מעל הערווה, הנכרת החוצה, כך שניתן לטפל בכל סימני המתיחה מתחת לטבור. העור מעל הטבור נמתח על מנת להגיע לראש הערווה, וכל סימני המתיחה באזור זה נמתחים היטב.

הצלקת במתיחת בטן מלאה מופיעה מעצם הירך אל הירך, אך אינה מוגזמת. אם קיים שפע עור רפוי או קפלי עור בבטן, הצלקת מתארכת מעבר לעצמות האגן. אך יש לזכור כי ניתן למקם את הצלקת במקום ייעודי מתחת לקו התחתונים.

לעיתים יכול המנתח לקצר מעט את הצלקת, אך המטופל מתבקש להיות מודע לעובדה שאולי יופיעו מעט קווי צלקת עבים בצדדים, בהם ניתן לטפל מאוחר יותר בהרדמה מקומית, כשהמטופל מבקש לשמור את הצלקת בגבולות התחתונים או בגד הים.

קיימת חלופה כירורגית שלישית המיועדת למטופלים הסובלים ממצבורי שומן על השרירים ועודף עור מועט ביותר, או למטופלים המעוניינים בביצוע הליך מתיחת בטן נטול צלקות גלויות. כל ההליך מבוצע דרך הטבור בשיטה מיוחדת.

דפנה לוינסון מאמנת
דפנה לוינסון מאמנת

דפנה לוינסון מאמנת מוסמכת עם ניסיון עשיר באימון אישי, אימון קבוצות, תכניות אימונים, מעקב משקל והכוונה ייעודית.

אז מה היה לנו בכתבה:
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!