מתיחת הבטן לאחר הלידה – מהן האפשרויות העומדות בפנייך

בחירת רופא זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לניתוחים בריאטריים!

כל אישה יודעת שתקופת ההריון יכולה להיות אחת התקופות היפות והמשמעותיות ביותר בחיים. עם זאת, כל אישה גם יודעת שישנם לא מעט אתגרים שאיתם צריך להתמודד בזמן ההריון. בין אם מדובר בשינויים הורמונלים, בחילות בוקר שעלולות להימשך אפילו לשליש השני, וכמובן – הגוף שמשתנה וככל הנראה לא יחזור להיות אותו הדבר לאחר ההריון.

בין השינויים שעובר הגוף, אפשר למצוא גם את עודפי העור באיזור הבטן, שנגרמים בעקבות גדילת הבטן בזמן ההריון. אבל החדשות הטובות הן – שלפחות בתחום הזה, ישנו פתרון שיכול לעזור לנו. אנחנו מדברים כמובן על ניתוח מתיחת בטן לאחר הלידה, שייעזור לך להרגיש ולו קצת יותר טוב עם הגוף. אז מהי מתיחת בטן ולמה נשים רבות בוחרות לעבור ניתוח מתיחת בטן לאחר הלידה? על כך במאמר הבא.

מהי מתיחת בטן?

נתחיל מהבסיס –  מתיחת בטן הינו הליך רפואי וניתוח לכל דבר, שיכול לעזור ולמתוח את הבטן בצורה שתעניק מראה נקי וחלק יותר ללא עודפי עור. את הניתוח, מבצע רופא פלסטי מומחה ולמעשה, ישנם שני סוגי של ניתוח מתיחת בטן –

  • ניתוח מתיחת בטן קטן – נקרא גם מיני מתיחת בטן רלוונטי עבור מי שאין לה כמות גדולה של עודפי עור, וכלל העודפים מתרכזים באיזור שמתחת לטבור. מדובר בניתוח קטן יותר שבו ניתן להסיר את עודפי העור בקלות ובכך למתוח את העור.
  • ניתוח מתיחת בטן גדול – רלוונטי עבור מי שסובלת מעודפי עור רבים, שחלקם מתפרשים גם מעל לטבור. במצב כזה, נדרש הליך מעט אחר, בו מפרידים את הטבור, מותחים את העור ולבסוף מחברים מחדש את הכל. ההליך אמנם נשמע מפחיד, אבל מדובר בטיפול סטנדרטי עבור מנתחים פלסטיים.

שני הניתוחים מבוצעים ע"י מנתחים פלסטיים, ורצוי לבצע אותם כחצי שנה  – שנה לאחר הלידה, על מנת לתת לגוף להשתקם מההריון. בנוסף, במידה ואתן מתכננות הריון נוסף – מומלץ לחכות עם ניתוח מתיחת הבטן עד לאחר ההריון.

מה צפוי בתקופת ההחלמה?

תקופת ההחלמה מניתוח מתיחת בטן לא שונה מתקופת ההחלמה מכל ניתוח אחר. ההחלמה נמשכת כמספר שבועות, במהלכם רצוי לנוח הרבה ולהיות בקשר מתמיד עם הרופא. עלולים להיות כאבים שונים באיזור הניתוח, וכמובן שתקופת ההחלמה מניתוח מתיחת בטן קטן תהיה מעט יותר קלה מניתוח מתיחת בטן גדול. רצוי ומומלץ לשמור על קשר עם הרופא, ולהתייעץ עמו בכל נושא ושאלה שמעלה חשש או דאגה.

ניתוח מתיחת בטן – שאלות ותשובות

ריכזנו עבורכן כמה שאלות מרכזיות בנוגע לניתוח מתיחת בטן –

  1. האם מתיחת בטן מסוכנת? בכל ניתוח ישנם סיכונים, עם זאת חשוב לציין שמדובר בניתוח סטנדרטי שרופאים פלסטים מאוד מיומנים בו. כך שמעבר לחששות הרגילות מניתוחים – לא מדובר בהליך מסוכן.
  2. האם ניתן למתוח את הבטן גם ללא ניתוח? ישנן שיטות לטיפול בעודפי עור ללא ניתוח, לרבות ספורט ותרגילי חיטוב. אם כי חשוב לציין שאף אחת מהן לא יעילה כמו ניתוח מתיחת בטן או משיגה לאורך זמן את התוצאות הרצויות. בסופו של יום, עדיין תישארו עם עודפי עור לאחר הלידה.
  3. כמה זמן לאחר הלידה ניתן לבצע את הניתוח? כחצי שנה – שנה לאחר הלידה. על מנת לאפשר לגוף להשתקם כפי שצריך לאחר ההריון.

לסיכום, ניתן לומר שניתוח מתיחת בטן הוא ללא ספק הפתרון האידיאלי עבור מי שרוצות להיפטר מעודפי העור שנשארו לאחר הלידה וההריון. מדובר בהליך סטנדרטי שיכול לגרום לנו להרגיש – קצת יותר טוב עם עצמנו.

 

מקורות מידע נוספים בנושא מתיחת בטן: מקור 1 | מקור 2

דפנה לוינסון מאמנת
דפנה לוינסון מאמנת

דפנה לוינסון מאמנת מוסמכת עם ניסיון עשיר באימון אישי, אימון קבוצות, תכניות אימונים, מעקב משקל והכוונה ייעודית.

אז מה היה לנו בכתבה:
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!