ניתוחים אסתטיים לאחר ניתוח קיצור קיבה

בחירת רופא זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לניתוחים בריאטריים!

יש היום שלושה סוגים של ניתוחים להרזיה או לירידה במשקל, הנקראים ניתוחים בריאטרים (Bariatric): מעקף קיבה (Roux-en-Y), רצועת קיבה מתכווננת, וניתוח שרוול קיבה. עם זאת, זכרו שלא משנה איזה הליך תעברו כדי לרדת במשקל, עדיין אתם חייבים להקפיד על תזונה נכונה ועל אמון גופני קבוע, כדי לשמור על התוצאות הטובות לאורך זמן. אחרי הכול הניתוח הוא רק כלי המסייע לתהליך הירידה במשקל.

ניתוחי שרוול קיבה הם הליכים אסתטיים פופולריים שנמצאים היום במגמת עלייה. במהלך הניתוח המנתח מקטין את הקיבה בכ-80%, ומותיר חלק ארוך וצר שנראה כמו שרוול. השרוול הצר גורם להקטנה משמעותית של כמויות המזון שהמטופל מסוגל לאכול בכול ארוחה, מה שמוביל להורדת 70%-60% מהמשקל בתוך שנה אחת בממוצע. וזה המקום שבו נכנס לתמונה הניתוח האסתטי.

 

קיצור קיבה ועור נפול

במהלך ניתוח שרוול קיבה, המנתח מסיר חלק גדול מהקיבה. זה גורם, כאמור, להקטנת כמויות האוכל שהמטופל יכול לצרוך ומכאן גם לירידה במשקל. תהליך זה מלווה לרוב בעור נפול. ריקון פנים העור והרפיון הקיצוני גורם לא רק לבעיות אסתטיות אלא גם לבעיות דרמטולוגיות כמו פריחות, שמצדן גורמות לפגיעה בהערכה העצמית ולחוסר מרוצות מהגוף עצמו.

כאשר מטופלים מאבדים תוך כחצי שנה יותר מ-40 ק״ג ומבסוטים כשהם עולים על המשקל, זה לא אומר שהם מרוצים גם ממה שהם רואים בראי. הצניחה הקיצונית במשקל הופכת לבעיה המתבטאת בעודפי עור נפולים ולא אסתטיים.

 

אילו אזורים בגוף צונחים לאחר ירידה במשקל?

ארבעה מתוך חמישה מטופלים בניתוחי הרזיה סובלים מבעיית עור רפוי באופן קיצוני, כאשר האזורים הרגישים ביותר הם בדרך כלל הבטן, השדיים, הרגליים, הידיים, הגב והפנים.

ניתוח אסתטי לאחר ניתוחי שרוול קיבה מתמודד עם בעיית העור הנפול. ניתן לבצע הליך שכזה על האזורים השונים בגוף.

אילו הליכים אסתטיים מקובלים אחרי ירידה במשקל?

ההליכים האסתטיים השונים יכולים לתת מענה לאזורי הגוף השונים שבהם צניחת העור מהווה בעיה, כגון:

  • הרמת בטן או ניתוח בטן.
  • הרמת גב.
  • הליכים לשיפור האסתטיקה של החזה.
  • מתיחת צוואר או מתיחת פנים.
  •  הרמת ירכיים.
  • ניתוח הרמת זרועות, Brachioplasty, ניתוח שמעצב מחדש את החלק האחורי של הזרוע העליונה עד למרפק.

 

מתי ניתן לעבור ניתוח אסתטי לאחר ירידה במשקל?

ניתוח אסתטי לחיטוב הגוף לאחר ירידה מאסיבית במשקל, נעשה לרוב כדי לטפל במצבי עור נפול באופן קיצוני. הניתוח יכול לסייע לשיפור איכות החיים והתפקוד הכללי של המטופלים. יחד עם זאת, יש מנתחים פלסטיים שמגבילים את הניתוחים לעיצוב הגוף למטופלים עם – BMI < 28 kg/m2 .

לאחר ניתוח לקיצור קיבה, המטופל צריך להגיע למשקל האידיאלי או הרצוי, ולשמור עליו במשך מספר חודשים, לפחות. אם המטופל עבר ניתוח שרוול קיבה או ניתוח הרזיה דומה, כדאי להמתין לפחות 6 חודשים, ועדיף אפילו שנה שלמה.

המתנה זו תאפשר לגוף שלכם להתייצב. אם עוברים ניתוח אסתטי מוקדם מדי וממשיכים לרדת במשקל לאחר הניתוח האסתטי, יתכן שהירידה הנוספת במשקל תחייב לעבור ניתוח אסתטי נוסף. לכן עדיף לא להאיץ ולהתאזר בסבלנות.

האם ניתוח אסתטי לאחר ירידה במשקל מותיר צלקות?

הניתוח האסתטי מתמקד בהפרדת העור הנפול מהגוף, כלומר יש צורך בביצוע חתכים, וחתכים מן הסתם מותירים צלקות. אלא שהטכניקות השונות המשמשות את המנתחים בהליך כירורגי זה, הכוללות הזרקות של תאי גזע באזור החתך וטיפולי לייזר לאחר מכן – תורמות להסתרת סימני החתך ולטשטוש הצלקות.

המאמר נכתב באדיבות וינקלר קליניק

קיצור קיבה

קיצור קיבה
דפנה לוינסון מאמנת
דפנה לוינסון מאמנת

דפנה לוינסון מאמנת מוסמכת עם ניסיון עשיר באימון אישי, אימון קבוצות, תכניות אימונים, מעקב משקל והכוונה ייעודית.

אז מה היה לנו בכתבה:
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!