מעוניינת להיפטר משומן העודף לאחר ניתוח קיסרי? זה אפשרי בהחלט!

בחירת רופא זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לניתוחים בריאטריים!

שאיבת שומן לאחר ניתוח קיסרינשים רבות פונות לכירורגים במהלך ההריון בבקשה לבצע ולשלב טיפולים קוסמטיים במהלך הניתוח הקיסרי, משום שהינן רואות בפרוצדורה הכירורגית עיתוי מתאים לשיפור המראה לאחר הלידה.

השאלה הגדולה הנשאלת היא האם זה אפשרי, אם כי תשובתם של רופאים רבים הינה שלילית וכי מומלץ לדחות את המהלך עד לריפוי מוחלט.

המטרה בניתוח הקיסרי היא לאפשר לידה בטוחה של התינוק תוך שמירה על בריאותה של האם. ביצוע הליך רפואי- קוסמטי בד בבד הוא אפשרות הקיימת אם כי מגבירה את הסיכון להיווצרות קרישי דם וזיהומים.

לפיכך ההמלצה הראשונית של הרופאים לנשים השואפות להפחית במשקל יתר לאחר ההריון היא דווקא באמצעות תזונה נכונה ופעילות גופנית כדי להגן על הבריאות ולא באמצעות שאיבת שומן מיידית בעת הניתוח הקיסרי.

האם לניתוח קיסרי קיימת השפעה על שאיבת שומן?

הריון מלווה בשינויים הורמונאליים ופיזיים בגוף האישה. השינויים הפיזיים כוללים את מתיחת שרירי הבטן היוצרים בליטות באזור הבטן התחתונה, גורם אשר משפיעה במידה מסוימת על תהליך שאיבת השומן.

כמו כן, ניתוח קיסרי מאופיין בחתך וצלקת המבוצעת לרוחב הבטן התחתונה. בעקבות החתך באזור זה השומן נוטה להתרכז על שרירי הבטן ולכן קשה להסרה בדרכים כמו הרזיה ופעילות גופנית.

שומן תת עורי זה שנוצר מעל נקודת החתך בניתוח קיסרי ניתן להסרה באמצעות שאיבת שומן.

שאיבת שומן בשיטות שונות

נשים רבות תוהות מתי מגיע הרגע המתאים לאחר ניתוח קיסרי לעבור המסת שומן בלייזר. מנתחים פלסטיים ממליצים לחכות כשישה חודשים לאחר הלידה ברוב המקרים, אולם במקרים אחדים שני חודשים מספיקים, אך לא בתקופת ההנקה. קיימות מספר שיטות של שאיבת שומן.

במהלך שאיבת השומן, צינורות קטנים ודקים, שקצהם קהה מוחדרים לשכבת השומן דרך חתכים זעירים בעור. השומן נשאב החוצה דרך צינורות אלה תוך התמקדות באזורים בעלי מאגר שומן ספציפי.

בשנים האחרונות, טכניקות משופרות של שאיבת שומן הפכו לדרך יעילה ובטוחה יותר, קלה וכרוכה בפחות כאב. הטכניקות החדשות כוללות:
• שאיבת שומן תחת הרדמה מקומית עם החדרת צינורית לאזור ספציפי בבטן. בהמשך כמות גדולה יותר של חומר הרדמה כמו לידוקאין ואפינפרין מוזרקת לתוך רקמת השומן טרם ההליך המסורתי. טכניקה מסוג זה אינה מצריכה הרדמה כללית, דבר המזרז את ההליך.

שאיבת שומן בשילוב של אולטרסאונד. טכניקה זו משתמשת באולטרסאונד על מנת לשנות ולרכך את מרקמו של השומן, פעולה אשר מסייעת ומזרזת את הסרתו מהגוף. הטכניקה טובה בייחוד בהסרת שומן מאזורים כמו הבטן, הגב העליון והמותניים.

• שאיבת שומן בלייזר. טכניקה זו משלבת שימוש בגלים נמוכים כדי להפוך את רקמת השומן לנוזל רך הנשאב באמצעות צינורית מיוחדת.

שאיבת שומן נעשית בדרך כלל בהליך אשר אינו מצריך אשפוז להוציא מקרים חריגים בהם מוסרת שכבת שומן עם נפח גדול במיוחד. במקרים של השמנת יתר חריגה, שאיבת השומן ייתכן ותיעשה תחת הרדמה כללית.

מה הם הסיבוכים הפוטנציאליים של שילוב שאיבת השומן וניתוח קיסרי?

שאיבת שומן הינה דרך יעילה להסרת השומן מאזורים בעייתיים, המשפרת ומבליטה אף את קווי המתאר. לאחר ניתוח קיסרי אזורים אלה נתונים לשינוי ואינם מרמזים על המראה של הגוף לאחר תקופת ההחלמה מהניתוח.

חשוב לקחת בחשבון כי קיים סיכון לזיהום והיווצרות קרישי דם בכל הליך כירורגי. מסיבות אלה, רופאים רבים מתעקשים וממליצים לנשים להמתין עד להחלמת הגוף.

נשים המעוניינות בשאיבת שומן לאחר הניתוח הקיסרי צריכות להתייעץ עם הרופא בדבר הטכניקות השונות וזאת כדי למזער נזקים וסיבוכים לאחר הניתוח.

דפנה לוינסון מאמנת
דפנה לוינסון מאמנת

דפנה לוינסון מאמנת מוסמכת עם ניסיון עשיר באימון אישי, אימון קבוצות, תכניות אימונים, מעקב משקל והכוונה ייעודית.

אז מה היה לנו בכתבה:
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!