ניתוח קיצור קיבה בצבא

בחירת רופא זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לניתוחים בריאטריים!

ניתוח קיצור קיבה בצבאהשמנת יתר והתחלואה המטבולית עלו משמעותית בעשורים האחרונים, והגיעו לכדי 25 אחוזים מכלל האוכלוסיה הבוגרת בישראל. בין אלו אחוז גבוה של חיילים וחיילות, למשל. לפי כך, עלה הצורך במציאת מזור אשר יהא נגיש ופשוט, וגם אפשרי לביצוע בזמן השירות. והרי, עד כה הפיתרון המרכזי היה ביצוע ניתוח כירורגי אשר דרש מהמטופל תקופת החלמה ארוכה מאד. כתוצאה מכך הגתה הרפואה את האנדוסקופיה הבריאטרית, כלומר- ניתוחים בריאטריים. משמעותם הליכים אלו טיפול בעודף משקל על ידי קיצור קיבה ללא התערבות כירורגית. באמצעות הליך זה יכול המטופל לרדת במשקלו באופן משמעותי, במהירות רבה ולטווח הארוך. ואף לשמור על כך באופן מאוזן ובריא יותר לאורך שנים. מהות הטיפול האנדוסקופי היא הלכה למעשה קיצור פיזי של הקיבה, זאת באמצעות שיטות בריאטריות מסוגים שונים. ההליכים הבריאטריים מאפשרים הפחתת תכולתה ונפחה של הקיבה, וכך יכול המטופל להשיל ממשקלו רבות. ואם בחיילים עסקינן, ניתוח קיצור קיבה בצבא אכן אפשרי לביצוע במגוון אפשרויות.

מבחינת הצבא, חייליו וחיילותיו שייכים לשירותו. על כן, כל הליך רפואי חייב להתבצע תחת מטריית צה"ל. כנ"ל גם ניתוח קיצור קיבה בצבא. הדבר אפשרי לביצוע לעיתים על חשבון הצבא ולעיתים בהשתתפות הצבא, וכמובן תלוי בפרמטרים מסוימים ובאישורים מסוימים שיש לקבל. מבחינת השיטות הבריאטריות, החייל צריך לבדוק איזו פרוצדורה מתאימה ביותר בענייניו, שכן יש מגוון רחב של ניתוחים בריאטריים שיכולים להתאים. כך למשל קיצור קיבה באמצעות צינורית דקה, מכלב, מעקף קיבה ועוד שיטות אנדוסקופויות כמו שיפורט בהמשך. המטרה כאמור היא אותה מורה בכל מקרה: שינוי צורתה של הקיבה והפחתת נפחה. 

סוגים שונים של הליכים בריאטריים והאפשרות לניתוח קיצור קיבה בצבא

ישנם כאמור מגוון רחב של ניתוחים בריאטריים, אשר מתחלקים לכמה וכמה סוגים. את כולם, כאמור, ניתן לבצע בזמן הצבא, לאחר בחינה ובדיקה כאמור לעיל. הראשון הוא לצורך הדוגמה ניתוח הצרת קיבה באמצעות טבעת. ניתוח זה הוא  שמרני יותר בסוגו, ואיננו מצריך חיתוכה של הקיבה, אלא רק התקנת טבעת. הטבעת מותקנת בחלקה העליון.של הקיבה, וכך מתבצע ניפוח הטבעת. שכן זו האחרונה עשויה מסיליקון רפואי וכן פנימית המתקנת בתוכה וכך מתאפשר הדבר. הליך הניפוח מחלק את הקיבה לשני חלקים שאינם שווים, וכך חלקה העליון מתמלא במהירות רבה. כלומר, המטופל אוכל הרבה פחות וכך משיל ממשקלו באופן מהותי. 

דוגמה נוספת לניתוח בריאטרי שניתן לבצע בצבא הוא ניתוח שרוול קיבה. במהלך ניתוח זה מוסר חלק ניכר מהקיבה, אשר משנה צורתה לצורה של שרוול צר וארוך. כך, כמות המזון שניתן לצרוך יורדת באופן מהותי והק"ג מושלים במהירות. זהו ניתוח בריאטרי פופולארי ותדיר, ולו הצלחות משמעותיות בקרב האוכ'.

סוג נוסף של ניתוח בריאטרי הוא הליך התקנת בלון בקיבה. זהו גם כן הליך שאיננו ניתוח ומותאם עבור מטופלים שאינם צריכים להוריד רבות ממשקלם. תודות לקלות ההליך הוא גם מופחת סיבוכים או סיכונים, ולכן גם הוא פופולארי בקרב אוכ' קהל היעד שלו. הטיפול מתבצע על ידי החדרה של בלון לתוך הקיבה, דרך הוושט. לאחר מכן מבצע המנתח את פעולת ניפוח הבלון בקיבה, זאת על ידי צינורית מיוחדת המוחדרת דרך הושט. עצם היותו של הבלון בקיבה מאפשר לה הקטנת נפחה באופן משמעותי, וכך גורם לירידה מסיבית במשקל.

ניתוח בריאטרי נוסף הוא ניתוח מעקף קיבה אשר נחשב רדיקלי למדי. מטרת ניתוח זה היא הקטנה משמעותית של נפח הקיבה, ויצירת מעקף של התריסריון וכן של חלק ניכר מהמעי הדק, באמצעות ביצוע השרייה של תת ספיגה. מעצם היותו ניתוח מעט רדיקלי גם זמן ההחלמה שלו מעט ארוך יותר, וכן ישנן תופעות לוואי אשר יכולות להתממש כמו הצפה, צניחה ברמות הסוכר, הזעת יתר וכדומה. באותה משפחה של ניתוחים בריאטריים רדיקליים אלו נמצא גם ניתוח מעקף תריסריון. זהו למעשה הניתוח הבריאטרי הרדיקלי ביותר בין סוגיו. ומטרתו  הקטנת נפח הקיבה משמעותית עד לכדי גודל כיס בנפח מאה סמ"ק בלבד! כך מתבצעת למעשה עקיפה של חלק ניכר מהמעי הדק, ומתאפשרת תת ספיגה מהותית. באמצעות ניתוח זה אמנם ניתן לאבד עד 80-90 אחוזים מהמשקל העודף, אך כאמור יש להכיר את ההשלכות אשר יכולות להתרחש בעקבותיו. 

האם ישנן תוצאות טובות לניתוח קיצור קיבה בצבא?

אם בחרת לבצע ניתוח קיצור קיבה בצבא, דע כי לכל הפחות במתרס התוצאות תינחל הצלחה. על פי מחקרים באמצעות ביצוע הליכים בריאטריים אלו ניכרת רידה מהירה מאד במשקל ועד טווח של 20 אחוזים ממשקל הגוף. בנוסף, לאחר ביצוע הניתוח קל הרבה יותר ללמוד מהי תזונה נכונה יותר, מתונה יותר וכמובן לשלב אורח חיים בריא ושונה משהורגלת עד כה. ועוד, לאחר ביצוע הפעולה מקבל המטופל הנחיות תזונתיות מדויקות, כיצד לאכול ומה נכון לאכול, מבחינת מוצקים ונוזלים ועד בכלל. בשורה התחתונה, מקנה החייל לחייו איכות חיים אחרת לגמרי, וחיים חדשים.

תוצאות הירידה במשקל מדברות באחוזים גבוהים במיוחד אשר על פי המחקרים מראים כי מגמת הירדה ממשיכ עד חמש שנים קדימה פוסט הניתוח. זאת כאשר בשנה הראשונה משילים 50 אחוזים ממשקל הגוף העודף, ועד השנה החמישית עד עשרה אחוזים ממה שנשאר מהמשקל העודף. כל זאת מתבצע ללא כי עירוב הליך כירורגי, באמצעות ההליך הבריאטרי אשר מאפשר ירידה מתונה ונכונה יותר. זאת הן מבחינת יצירת אורח חיים חדש והן מבחינת הפן הבריאותי כמובן. שכן במתרס זה צפוי שיפור ניכר במיוחד עם הירידה המסיבית במשקל. כך למשל מתאפשרת נסיגה של מחלות דוגמת לחץ דם גבוה, דום נשימה בשינה, סכרת, בעיות אורתופדיות שונות, צרבות, מחלות לב ועוד ועוד.

ניתוח קיצור קיבה בצבא
דפנה לוינסון מאמנת
דפנה לוינסון מאמנת

דפנה לוינסון מאמנת מוסמכת עם ניסיון עשיר באימון אישי, אימון קבוצות, תכניות אימונים, מעקב משקל והכוונה ייעודית.

אז מה היה לנו בכתבה:
ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים
cbd
CBD לחיות מחמד: הכל מהכלב לסוס

חיות המחמד שלנו מהוות חלק בלתי נפרד מהמשפחה. כל אדם דואג לחיות המחמד שלו, מטפל בהם, אוהב אותן ועונה על כל הצרכם שיש להן. אין ספק שכאשר חיית המחמד צריכה טיפול כלשהו, הבעלים שלה עושים את כל מה שניתן בכדי שהיא תקבל את הטיפול הטוב ביותר. חשוב לדעת כי כיום מעבר לשירותי רפואה רגילים שמקבלים חיות מחמד אצל וטרינר, ניתן למצוא עבור בעיות רפואיות וכאבים שהם סובלים מהם, מגוון טיפולים משלימים או אלטרנטיביים, כאשר אחד הטיפולים הפופולאריים ביותר הוא סיבידי לטיפול בחיות מחמד.

לקריאת המאמר »
ויטמין A
תפקידו של ויטמין A במזון: יתרונות, השפעות ותפקידו

ויטמין A הוא רכיב תזונתי חיוני הממלא תפקיד מכריע בשמירה על תפקודים שונים בגוף האדם. נמצא באופן טבעי במגוון מזונות, ויטמין מסיס שומן זה תורם באופן משמעותי לראייה, לתפקוד החיסוני, לבריאות העור ולצמיחת תאים. עם זאת, בעוד שצריכה נאותה של ויטמין A חיונית לרווחה הכללית, צריכה מופרזת עלולה להוביל לרעילות, תוך שימת דגש על החשיבות של הבנת המקורות וההשפעות שלה.

לקריאת המאמר »
השמנת יתר
הקשר בין השמנת יתר לתפקוד מיני

השמנת יתר היא מגיפה הולכת וגוברת ברחבי העולם, כשישראל אינה יוצאת דופן. בעוד שהסיכונים הבריאותיים של השמנת יתר מתועדים היטב, לעתים קרובות מתעלמים מהשפעתה על התפקוד המיני. מחקרים הראו קשר ברור בין השמנת יתר וחוסר תפקוד מיני, במיוחד אצל גברים. הבנת הקשר הזה חיונית לטיפול הן בהיבטים הפיזיים והן בהיבטים הרגשיים של בריאות מינית.

לקריאת המאמר »
טיפול סיעודי מקיף להשמנה

בהתמודדות עם האתגרים הרב-גוניים שמציבה השמנת יתר, טיפול סיעודי ממלא תפקיד מרכזי בקידום בריאות הוליסטית ושיפור תוצאות המטופל. השמנת יתר, המאופיינת בהצטברות יתר של שומן

לקריאת המאמר »
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!