ניתוח לשאיבת שומן

בחירת רופא זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לניתוחים בריאטריים!

הכנה לניתוחמי מאיתנו לא חולם או חולמת על גזרה חטובה, מוצקה וחסרת עודפי שומן שמידלדלים להם בכל מיני מקומות לא מחמיאים?

הפתרון האולטימטיבי להרזיה ואיבוד של מסת שומן מורכב משילוב מנצח של תזונה נכונה, צמצום בקלוריות וכמובן- פעילות גופנית.

לעיתים השומן שממנו אנו רוצים להיפטר נמצא באזורים בעייתיים וכל הספורט והדיאטה שקיימים בעולם לא יעזרו לו להיעלם.

מסיבות אלו בדיוק קיימת אפשרות אחרת והיא ניתוח לשאיבת שומן.

שאיבת שומן אינה מתאימה לאנשים הסובלים מעודף משקל משמעותי, שכן הסרת עודפי השומן במצב זה היא תהליך מסוכן יותר.

בנוסף, אסור לשכוח שגם לאחר שאיבת השומן, הדרך היעילה ביותר לשמור על המראה החדש והחטוב היא בשמירה על תזונה בריאה ופעילות גופנית. אחרת המצב יחזור לקדמותו.

הכנות לניתוח שאיבת שומן

הניתוח לשאיבת שומן יכול להיות מבוצע באזורים הספציפיים הבאים: בטן, מותניים, ישבנים, ירכיים, ברכיים, זרועות, סנטר, לחיים וצוואר.

כאשר תהליך שאיבת השומן מתבצע לאדם שעבר כבר ירידה ניכרת במשקל ונותרו לו עודפי עור, או כאשר לאחר שאיבת השומן העור לא חוזר להיות מתוח כפי שהיה, ניתן לשלב או לבצע מאוחר יותר ניתוח נוסף למתיחת עור והסרה של עור עודף.

הניתוח מומלץ בדרך-כלל לאנשים שגילם הוא עד 40. הסיבה לכך נעוצה בגמישות העור שבדרך-כלל יורדת מאוד לאחר גיל ,40 והעור העודף לאחר השאיבה לא חוזר להיות מוצק ומתוח. במקרה של עור גמיש, אפשר לבצע את ההליך גם אחרי גיל 40, או לשלב אותו עם מתיחת עור במקרה שהעור אינו גמיש.

אל הניתוח מגיעים לאחר שש שעות של צום מלא. בנוסף, כהכנה לקראת הניתוח, הפציינט מתבקש להפסיק שתיית אלכוהול, עישון ונטילה של תרופות לדילול דם כמו אספירין וקומדין (בייעוץ עם רופא!) בשבועיים שלפני הניתוח.

יש להתקלח טרם הניתוח ולסבן ולנקות היטב את האזורים שעומדים להיות מנותחים.

טרם הכניסה לחדר הניתוח וההרדמה, המנתח מסמן בטוש על גופו של המנותח את האזורים מהם ישאב השומן. קיימת חשיבות לביצוע סימון זה כאשר המנותח עומד כדי לקבל תוצאה מדויקת יותר.

מהלך הניתוח עצמו

הניתוח יכול להתבצע תחת הרדמה מלאה במקרה ומדובר בשאיבה מאזורים נרחבים, או תחת הרדמה מקומית במקרה שהאזור אותו שואבים הוא קטן ומצומצם.

הניתוח מתחיל על-ידי ביצוע מספר חתכים קטנים באזורים מהם עומדים לשאוב את השומן. אל תוך החתכים הנ"ל המנתח מחדיר צינוריות מתכת דקות שדרכן נשאב השומן.

במהלך כל הניתוח המנתח מעסה ולוחץ על האזורים אותם מנתחים בכדי לשחרר את השמן ולאפשר שאיבה שלו יותר בקלות.

פעולה זו דורשת מאמץ רב, וניתן להקל עליה על-ידי ביצוע ניתוח בו מוזרמים מים פיזיולוגיים לאזור הניתוח. מים אלה ממסים את השומן אך מאריכים את זמן הניתוח לכ-4-5 שעות במקום 1-2 שעות.

כמות השומן הנשאבת בניתוח היא כ-2 עד 3 ק"ג.

שיקום לאחר ניתוח לשאיבת שומן

לאחר הניתוח אין לרוב צורך באשפוז. הפציינט משוחרר לביתו כאשר על האזור המנותח מולבשת חגורת לחץ/מחוך/ גרבי לחץ שנועדו למניעת נפיחות. מומלץ ללבוש עזרים אלו למשך שבועיים כאשר ניתן להסיר אותם בזמן מקלחת כ-24 שעות לאחר הניתוח.

בהחלט ייתכנו כאבים באזור המטופל וניתן להקל עליהם על-ידי נטילת משככי כאבים כגון אקמול או נורופן. הנפיחות תרד בהדרגה תוך מספר חודשים ורק אז ניתן יהיה לראות את התוצאה הסופית.

כמו בכל ניתוח גם כאן ייתכנו סיבוכים. הנפוצים שבהם הם דימומים, אובדן נוזלים ואכזבה מהתוצאה.

ראו גם:

טיפולים לעידון צלקות

דפנה לוינסון מאמנת
דפנה לוינסון מאמנת

דפנה לוינסון מאמנת מוסמכת עם ניסיון עשיר באימון אישי, אימון קבוצות, תכניות אימונים, מעקב משקל והכוונה ייעודית.

אז מה היה לנו בכתבה:
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!