טיפולים למניעת קפלי שומן בגב

בחירת רופא זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לניתוחים בריאטריים!

קפלי שומן בגב הם תופעה ידועה גם בקרב נשים וגם בקרב גברים, אך עיקר הסובלים ממנה מבחינה אסתטית הן הנשים, ובמיוחד בקיץ.

הסיבה לכך היא צו האופנה שמכתיב סגנון לבוש מסוים כמו שמלה עם מחשוף בגב, גופיית קולר, בגד ים בגזרת ביקיני ועוד.

נשים עם קפלי שומן בגב ממעטות ללבוש את הבגדים מהסוג החושפני, גם כשהגוף שלהן מאפשר זאת מבחינת מבנהו.

הרפואה האסתטית מציעה מגוון טיפולים למניעת קפלי שומן בגב. במאמר זה נפרט על הטיפולים שניתנים, על המחירים ועוד.

אולטרסאונד- אולטרה שייפ

הטיפול נעשה לצורך חימום של תאי השומן באמצעות אולטרסאונד מתוך כוונה לפוצץ את המעטפת של תאי השומן. כתוצאה מהפעולה, השומן נהיה זמין ומנוצל לאנרגיה בשעת פעילות גופנית, ולא מצטבר בגוף.

הטיפול אינו חודרני ואינו כואב, ובכך יתרונו. לעומת זאת ישנו חיסרון בכך שהוא חייב לכלול סדרה של מפגשי טיפול, וטיפול חודשי לשמירה על המצב הקיים.

מכשיר שנקרא "וולה שייפ II", הצליח לצמצם את היקפי השומן בטווח שבין שני סנטימטרים עד שישה תוך שמונה עד 12 טיפולים. זו התוצאה המוצלחת ביותר עד כה של טיפול מן הסוג הזה למניעת קפלי שומן בגב.

טיפול זה מתאים לאנשים שלא הצליחו להוריד את קפלי השומן בגב למרות שעשו דיאטות ופעילויות ספורטיביות או לאנשים שעברו טיפולים אחרים לצורך מניעת קפלי שומן בגב, אך ללא הועיל.

המחירים נעים בין 5,500-2,600 שקלים, והדבר תלוי בכמות הטיפולים הדרושים ובהתחייבות לתוצאה הסופית.

מכשירי וואקום: LPG או סילואט

אלו מכשירים שמגבירים את זרימת הדם ומסלקים את הנוזלים מרקמת השומן על ידי עיקרון יניקה ודחיסה על העור.

התוצאות שמתקבלות בתום הטיפול הן צמצום ההיקפים והגברה של ייצור האלסטין והקולגן (חלבונים מבניים ברקמת החיבור. הם אלסטיים ומאפשרים לרקמה לשוב לצורתה המקורית אחרי התכווצות או מתיחה) ושיפור המראה של העור.

במהלך הטיפול ישנה תחושת צביטות קטנות על הגוף, אך הטיפול אינו כואב ואינו חודרני. להגעה לתוצאה טובה יש צורך בסדרת טיפולים פעמיים בשבוע, בין 15 ל-20 טיפולים בנוסף לטיפול חודשי לשמירה על התוצאה. בכך טמון החיסרון של השיטה.

דרך הטיפול במכשיר וואקום אפשר להגיע לצמצום של עד 10 סנטימטר מההיקפים. הטיפול מתאים לאנשים בעלי קפלי שומן קלים בגב, והמחירים נעים בין 200 ל-500 שקלים עבור טיפול בודד.

שאיבת שומן

שיטת הטיפול לצורך מניעת קפלי שומן בגב אמנם כבר לא ממש פופולרית, אך עדיין ישנם אנשים שבוחרים בה.

שאיבת השומן נעשית בהרדמה מקומית או בהרדמה מלאה, כאשר מוחדרת לאזור המבוקש צינורית דקיקה שקורעת את תאי השומן ושואבת את התכולה שלהם אל מחוץ לגוף.

היתרון הבולט הוא בכך שהשיטה יעילה ומוכחת למצבורי שומן שמתעקשים להישאר בגוף, והחיסרון שלה טמון בכך שהטיפול הוא חודרני ועלול להיות מלווה בתופעות לוואי ובסיבוכים כגון זיהום, דימומים, נמק של העור ושטפי דם. ההחלמה מהטיפול נמשכת בין כמה ימים לשבועיים, וחובה ללבוש מחוך למשך חודש שלם 24 שעות ביממה.

בשיטה זו אפשר לשאוב החוצה עד חמישה ליטרים של שומן והתוצאות נראות לעין אחרי שלושה שבועות עד חודשיים. שאיבת שומן מתאימה לבעלי עור אלסטי עם מצבורי שומן מרוכזים שלא נעלמו עם כל שיטת טיפול אחרת. המחיר מתחיל מ-15,000 שקלים.

טיפולים זעיר פולשניים: ה-BodyTite

בטיפול בודי טייט השומן מומס ונשאב על ידי חימום של רקמות העור העמוקות. הטיפול מתבצע בהרדמה מקומית, תוך עשיית חתך קטן באזור.

דרך החתך מחדירים אלקטרודה שמחממת את תאי השומן וממיסה אותם, וכך הם נשאבים החוצה. בזכות פעולת החימום מתחדשים סיבי הקולגן, והעור מקבל מראה צעיר ללא קפלים.

היתרונות הם: שיפור מראה העור, התוצאות נראות לעין תוך טיפול אחד בלבד, ישנן תופעות לוואי קלות (נפיחות קלה ואדמומיות) ואפשר לחזור לשגרה לאחר יום. החיסרון הוא שצריך ללבוש מחטב במשך כשישה שבועות.

התוצאות שמתקבלות הן הצרת היקפים (בין ארבעה לשבעה סנטימטרים) והפחתה בריכוז השומן, והן נראות לעין אחרי שלושה שבועות.

התוצאות מתגבשות באופן סופי לאחר שלושה עד שישה חודשים. הטיפול מתאים לאנשים שחוששים מניתוח אבל רוצים להשיג תוצאות טובות בזמן קצר. העלות היא 12,000 שקלים.

דפנה לוינסון מאמנת
דפנה לוינסון מאמנת

דפנה לוינסון מאמנת מוסמכת עם ניסיון עשיר באימון אישי, אימון קבוצות, תכניות אימונים, מעקב משקל והכוונה ייעודית.

אז מה היה לנו בכתבה:
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!