שאיבת שומן שאינה פולשנית – שיטות שונות לשאיבת שומן!

בחירת רופא זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לניתוחים בריאטריים!

תהליך שאיבת שומן שאינו פולשניטכניקת שאיבת שומן שאינה פולשנית מבטיחה המסת שומן ללא ניתוח ואינה כרוכה בזמן התאוששות ארוך. למרות ששאיבת השומן הקלאסית היא עדיין תקן הזהב, הליכים שאינם פולשניים מציעים מספר יתרונות ועשויים להיות הבחירה הנכונה להפחתת שומן עבור חלק מהאנשים.

מומחי עור סבורים כי תוצאות שאיבת שומן לא פולשנית אינה יכולה להתחרות עם שאיבת שומן קלאסית, אך אם מטופלים מעוניינים להימנע מניתוח, זוהי הבחירה הטובה ביותר עבורם.

הליך שאיבת שומן שאינה פולשנית משתמש במנגנונים שונים להריסת תאי שומן. ההליך מבוצע בטכנולוגיה המסת שומן קולית ההורסת את תאי השומן, או שניתן לבצע את ההליך באמצעות הקפאת השומן לשם הריסתו. שתי הטכניקות ממיתות תאי שומן המוסרים באופן טבעי באמצעות התאים החיסוניים של הגוף ומעובדים על ידי הכבד. כתוצאה מכך מתרחש איבוד שומן במשך מספר שבועות עד חודשים לאחר ההליך.

המסת שומן

טכניקה של המסת שומן משתמשת בעוצמה גבוהה של גלי אולטרסאונד ממוקדים המחממים את תאי השומן ל-55 מעלות. תאי מערכת החיסון של הגוף מחסלים את השומן בתהליך טבעי, והתוצאות הן הפחתה היקפית של הבטן והצלעות, כולל הידיים.

התוצאות ניכרות בתוך חודש וחצי עד שלושה חודשים. בנוסף לבטן ולצלעות, רופאים משתמשים בטכניקה זו גם להמסת שומן בגב התחתון, בזרועות, בחזה ובלסת. מטופל העובר תהליך המסת שומן מגיע למשקל גוף הקרוב למשקל האידיאלי שלו, והוא נמצא במצב בריאותי כללי טוב.

במהלך הטיפול, שנמשך כחצי שעה עד שעה, הרופא מעביר את מכשיר האולטרסאונד מסביב לאזור הטיפול. המטופל עשוי לחוש אי נוחות, קור, עקצוץ או חום, אך תחושות אלו הן קלות.

לאחר הטיפול, המטופל עשוי לחוש כאב קל או שטפי דם, אדמומיות או נפיחות. אם לאדם יש סף כאב נמוך, עליו להתייעץ עם הרופא לגבי נטילת תרופות לשיכוך כאבים לפני ההליך.

הקפאת שומן

הליך זה משתמש בלוחות קירור להקפאת רקמת שומן, המפעילה תהליך מוות תא הנקרא אפופטוזיס. לאחר ההליך, תאי השומן מפונים על ידי הגוף. המטרה היא קירור שומן באופן סלקטיבי מבלי לפגוע ברקמה בריאה, המקיפה את התאים והעור. מחקרים מדדו ירידה של 22% מעובי השומן, לאחר טיפול אחד, המבוצע על הבטן והצלעות. ה-FDA אישר הליך זה.

במהלך הטיפול, מכשיר עם לוחות קירור מתחבר אל האזור המטופל. בדקות הראשונות, המטופל עשוי לחוש תחושות קור עזות, שבדרך כלל נעלמות.

לאחר מכן הוא לעול לחוות אדמומיות, חבלות קטנות, תחושות עקצוץ, חוסר תחושה או חוסר נוחות באזור המטופל.

הליך הקפאת שומן פחות כואב מאשר הליך המסת שומן. התוצאות ניכרות כחודשיים עד ארבעה חודשים לאחר הטיפול, ולעיתים נדרשים שלושה טיפולים עד להגעה לתוצאות מלאות.

חסרונות שאיבת שומן שאינה פולשני

היות והשומן מוסר, התוצאות צריכות להימשך זמן רב, אם המטופלים מקפידים על אורח חיים בריא. בעוד שהליכי המסת שומן או הקפאת שומן הם בטוחים יחסית, הם אינם חסרי סיכון.

תופעת לוואי אחת היא שהיות והתוצאות אינן נראות לעין באופן מיידי, כפי שהן נראות בשאיבת שומן כירורגית קלאסית, ולרופאים יש פחות שליטה על כמות השומן המוסרת. לא ניתן לדעת כמה כמות שומן תוסר במשך חודשיים, מה שמקשה על השגת תוצאה חלקה. זהו טיפול יקר ולא ניתן לחזות את תוצאותיו באופן ברור.

למרות ששני ההליכים נחשבים ללא פולשניים, הם אינם זהים, ולכן קשה להחליט מהו ההליך המתאים. המסת שומן טובה יותר לאנשים הזקוקים להסרת שומן פרטנית מנקודות ממוקדות בגוף, שכן היא ניתנת להשמה על אזורים בעייתיים מדויקים.

הקפאת שומן טובה יותר לאנשים שעברו ניתוחים או הליכים קודמים של שאיבת שומן, היות ואנרגיית האולטרסאונד עשויה להיות בלתי צפויה באזורים עם צלקות קודמות.

דפנה לוינסון מאמנת
דפנה לוינסון מאמנת

דפנה לוינסון מאמנת מוסמכת עם ניסיון עשיר באימון אישי, אימון קבוצות, תכניות אימונים, מעקב משקל והכוונה ייעודית.

אז מה היה לנו בכתבה:
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!