שאיבת שומן לאחר לידה

בחירת רופא זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לניתוחים בריאטריים!

שאיבת שומן

שאיבת שומן הוא הליך מפורסם אשר נועד להחליף שיטות אחרות להפחתת שומן לאחר לידה, והוא מהווה צורה קלאסית של ניתוחים פלסטיים בקרב נשים אשר העלו באופן משמעותי במשקל לאחר או במהלך ההיריון.

לאחר הלידה, נשים בדרך כלל עסוקות בשגרת הטיפול בתינוק ואינן מוצאות את הזמן לתרגל סוגים של פעילות גופנית על מנת לשמור על כושר. בסופו של דבר, תוצאות הזנחה זו מתבטאות בשומן עודף אשר נאסף באזור הבטן, המותניים, הזרועות והירכיים.

בנוסף, בשל שגרת לילות רבים חסרי שינה, ישתנה קצב חילוף החומרים. אין ספק שעם חלוף הזמן, נשים חשות כי הן מתרחבות במהירות ותוספת השומן הכבדה הכללית גורמת להם לדיכאון.

יחד עם זאת, אין צורך להתפשר על מראה מוזנח של הגוף לאחר ההיריון. קיימים מספר ניתוחים פלסטיים קוסמטיים אשר פותחו ברחבי העולם על מנת לעצב מחדש את גופן של נשים לאחר לידה ונועדו לתרום לתחושתן החיובית.

הליך שאיבת שומן לאחר לידה

שאיבת שומן לאחר לידה הוא הליך פשוט, אשר מתבצע על בסיס אשפוז וכרוך בדרך כלל בהרדמה מקומת. כלומר, השטח המנותח מורדם לחלוטין. ניתוח פלסטי זה משחזר את דמות הגוף שהייתה טרם הלידה באמצעות שאיבת השומן המיותר. נשים מדווחות על שיפור ברמת הביטחון העצמי לאחר ביצוע הליך זה.

לאחר התייעצות עם מומחה לניתוחים פלסטיים, האישה תיבדק מבחינה גופנית על מנת לוודא את התאמתה לביצוע ההליך. שיקול ההרדמה המקומית או הכללית, נתון להחלטת המנתח והאישה. מנתחים רבים מעדיפים לבצע הרדמה מקומית על המטופלות, תוך שימוש כלשהו בהרדמה כללית לצד שילוב של תרופת הרגעה אשר שומרת על נמנום ורגיעה של המטופלת במשך זמן רב.

כיצד מבוצע ההליך?

על מנת להתחיל עם הטיפול המנתח מבצע חתך קטן מתחת לקו החזייה או בטבור, ומחדיר צינור דק וחלול דרך החתך, כלפי אזור מרבצי השומן. כמות מדודה של שומן יוצאת מהגוף ומחזירה אותו למצב מאוזן. התאים ורקמות השומן מנותקים מהגוף באמצעות השימוש במכונת ואקום המקושרת לצינורית. השומן היוצא נשאב דרך הצינורית לתוך מכונת הואקום.

ניתן להתייעץ עם הרופא על סוג הטכניקה בה האיש מעוניינת לבצע את ההליך. בעיקרון קיימות ארבע שיטות עיקריות לשאיבת שומן לאחר הריון: שאיבת שומן רגילה, שאיבת שומן יבש, שאיבת שומן בסיוע אולטרסאונד, ושאיבת שומן רטובה.

שאיבת שומן רגילה – בשיטה זו מוחדרות כמויות גדולות של תמיסת מלח, אשר משמשות להסרה קלה של השומן הקשה. ההבדל בין שיטה זו לבין השיטה הרטובה היא בכמויות תמיסת המלח בה משתמש המנתח.

שאיבת שומן יבשה – זוהי שיטה ישנה אשר בה משתמשים בעיקר על פי בקשה מפורשת של המטופלת והיא אינה כרוכה בשימוש בנוזל כלשהו על מנת לשחרר את השומן.

שאיבת שומן בסיוע אולטרסאונד – זוהי טכניקה מתקדמת ומודרנית ביותר, אשר בה גלי קול משמשים לריכוך השומן באופן חלקי. שיטה זו מועדפת בקרב חולים בעלי רמות נמוכות בדם, היות והיא מקטינה באופן משמעותי את הכאב, הנפיחות ואיבוד הדם.

שאיבת שומן רטובה – טכניקה זו כרוכה בשימוש בהזרקה של תמיסת מלח בשילוב עם הרדמה ואדרנלין באזור הבטן התחתונה על מנת לשחרר את משקעי השומן ולשאוב אותם. התהליך מקטין אף את היקף הפגיעה המבוצעת במקום, ומונע רמות גבוהות יותר של נפיחות וכאב לאחר השלמת ההליך.

יתרונות שאיבת שומן לאחר הלידה

  • ההליך אינו כרוך בהסרת עור, אלא רק בהסרת שומן.
  • ההליך כרוך במת כאבים מינימאלית והוא מהווה טיפול בטוח יותר ללא סיכונים בריאותיים.
  • רק לעיתים נדירות יופיעו צלקות בולטות ושטפי דם.
  • תקופת ההחלמה היא קצרה ומהירה.
  • ההליך אינו מפריע ואינו משפיע על כלי הדם, העצבים או השרירים.

יש להקפיד לבצע את ההליך רק אצל מנתח מורשה, מקצועי ובעל ניסיון.

אולי יעניין אותך לקרוא גם על: מוצרי בריאות לחיטוב הגוף וטיפול בכאב

דפנה לוינסון מאמנת
דפנה לוינסון מאמנת

דפנה לוינסון מאמנת מוסמכת עם ניסיון עשיר באימון אישי, אימון קבוצות, תכניות אימונים, מעקב משקל והכוונה ייעודית.

אז מה היה לנו בכתבה:
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!