שאיבת שומן מהבטן

בחירת רופא זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לניתוחים בריאטריים!

שומן בבטןאזור הבטן מהווה חלק ניכר ממרכז הגוף שלנו והוא מכיל מגוון של איברים חשובים השייכים בעיקר למערכת העיכול אך גם למערכת הרבייה.

אנחנו נהנים במיוחד לראות את הבטן השמנמנה של תינוקנו העגול אבל עד מהרה הבטן העגלגלה הזו מפסיקה להיות חמודה ומתחילה להיות מטרד.

אנשים רבים נתקלים בבעיה נפוצה שעל אף מאמצים רבים להוריד במשקל בעזרת דיאטה וכושר גופני, הם עדיין לא מצליחים להגיע למראה הבטן המהודקת והשטוחה שתמיד חלמו עליה. מה שמפריע לקוביות ולשרירי הבטן להיראות הם "כריות שומן" שנשארות באזור הבטן.

שאיבת השומן מהבטן מטרתה להעלים את כריות השומן. הפתרון הנ"ל הוא פתרון טוב לבעלי עור בטן שאינו רפוי, ללא צלוליטיס ובעל מרקם גמיש.

במקרה של רצון לבצע שאיבת שומן אחרי הריון ולידה או אחרי דיאטה ממושכת, יש סיכוי טוב לקיום עודפי עור באזור, ושאיבת השומן לא תצליח ליצור את המראה החטוב שהיא אמורה ליצור.

במקרה כזה קיים פתרון יעיל למדי והוא ביצוע של מתיחת עור הבטן על ידי הסרת עודפי העור והידוק העור. את מתיחת הבטן ניתן לעיתים לשלב באותו הליך יחד עם שאיבת השומן, אולם לרוב יש להמתין להחלמה משאיבת השומן ורק לאחר מספר שבועות לבצע אותה.

לפני שאיבת השומן

הפציינט ישלח לבדיקות דם כלליות בכדי לבדוק האם הוא מתאים לקבל את חומרי ההרדמה והתכשירים הנוספים שניתנים בזמן תהליך שאיבת השומן.

כמו כן על הפציינט להפסיק לעשן, לשתות אלכוהול, לקחת תרופות לדילול דם וכן תרופות הומיאופתיות וויטמינים בשבועיים שלפני ההליך.

ליום שאיבת השומן יש להגיע אחרי צום של שש שעות. לפני הכניסה לחדר בו ההליך יתבצע, הרופא ישרטט על עורו של הפציינט את האזורים מהם השומן ישאב. חשוב לעשות זאת בעמידה בכדי לקבל מושג טוב יותר לגבי פיזור השומן.

מהלך שאיבת שומן בטנית

התהליך יתבצע לרוב בהרדמה מקומית. תחילה יוזרק חומר הרדמה מקומי למספר אזורים בבטן. לאחר שהוא יתחיל להשפיע, הרופא מכניס מחט לרקמה התת עורית ומתחיל להזרים דרכה תמיסה שכוללת נוזל פיזיולוגי, חומר הרדמה (לרוב לידוקאין) וחומרים שמכווצים את כלי הדם.

התמיסה הנ"ל מכינה את אזור הבטן לקראת השאיבה, מאלחשת כאבים ומפחיתה דימומים. לאחר מכן, דרך אותם חתכים, הרופא מכניס צינורית מתכת לבטן ומתחיל בתהליך השאיבה. ההליך כולו אורך כ-90 דקות. את החתכים הקטנים סוגרים לרוב באמצעות תפר בודד שנמס לאחר מספר שבועות.

קיימת גם אפשרות להשתמש בחלק מהשומן שנשאב ולהזריק אותו לאזורים בבטן שהיו מעט שקועים, ובכך לפסל צורה יפה יותר של האזור הבטני.

לאחר ההליך, המטופל יועבר לחדר התאוששות, שם יולבש עליו מחוך מיוחד שתפקידו ליצור לחץ באזור הבטן. לחץ זה מפחית את כמות הבצקות והדימום שיכולים להתרחש. את המחוך הנ"ל יש ללבוש במשך שבועיים רצופים.

שיקום לאחר ניתוח שאיבת השומן ותוצאות

בשבוע הראשון נפוצה תחושה של כאבים באזור הבטן ושינויים בתחושה. ניתן ואף רצוי לקחת משככי כאבים מסוג אקמול או נורופן במינון המתאים.

כמו כן ייתכנו הפרשות דמיות וריריות מאזור החתכים בבטן אותם יראו דרך המחוך. מדובר בחלק מהליך הריפוי הטבעי של הפצע.

מומלץ להימנע ממאמץ בשבועיים הראשונים להחלמה, אבל כן חשוב להקפיד על תנועה והליכה כדי למנוע היווצרות של קרישי דם.

חשוב להיות ערים לשינויים חריגים באזור הבטן כמו דימום מוגבר, הפרשה מוגלתית ואיבוד תחושה. בכל מקרה חריג יש לפנות בהקדם לרופא כדי לראות אם לא התפתח סיבוך.

את התוצאה הסופית של השאיבה ניתן יהיה לראות רק לאחר מספר חודשים מרגע ביצוע ההליך.

ראו גם:

שאיבת שומן מהרגליים ומהירכיים

ניתוח לקיצור קיבה

דפנה לוינסון מאמנת
דפנה לוינסון מאמנת

דפנה לוינסון מאמנת מוסמכת עם ניסיון עשיר באימון אישי, אימון קבוצות, תכניות אימונים, מעקב משקל והכוונה ייעודית.

אז מה היה לנו בכתבה:
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!