שאיבת שומן מהזרועות

בחירת רופא זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לניתוחים בריאטריים!

שומן מהזרועותלעתים, למרות שמירה על תזונה נכונה ודיאטה, ישנם מצבורי שומן לא פרופורציונאליים באזורים שונים בגוף.

אחד האזורים שנוטים לצבור שומן הינן הזרועות, במיוחד בקרב נשים. זרועות בעלות מצבורי שומן עלולות לגרום לחוסר פרופורציה של הגוף, ולהגביל בלבישת לבוש חשוף כגון שמלה או גופייה. אלא ששומן בזרועות איננה גזירת גורל, ובעזרת ניתוח לשאיבת שומן מהזרועות ניתן להצר בצורה משמעותית את היקף הזרועות.

ניתוח לשאיבת שומן מהזרועות

במסגרת ניתוח לשאיבת שומן מהזרועות שואב המנתח מאגרי שומן באזורים בזרוע העליונה. המטרה היא שלאחר הניתוח יקבלו הזרועות מראה צר ועדין יותר.

למי מתאים ניתוח לשאיבת שומן?

רבים נוטים לחשוב כי ניתוח לשאיבת שומן מסייע בהשגת מראה רזה ללא דיאטה, אך זוהי הנחה שגויה. ניתוח להסרת שומן אינן בא במקום דיאטה. למעשה, הניתוח אינו מתאים לאנשים בעלי עודפי שומן גבוהים.

הניתוח מתאים לאנשים שמשקלם הוא בטווח של 30% לעומת המשקל הרצוי שלהם (מקסימום 30% מעל משקל זה).

כמו כן הניתוח מיועד לאנשים אשר מקפידים על תזונה נכונה ועל פעילות גופנית, אך למרות פעולות אלה אינם מצליחים להיפטר ממצבורי שומן ספציפיים, כגון מצבורי שומן בזרועות.

הניתוח מכוון למצבורי שומן שנמצאו עמידים בפני פעילות גופנית ודיאטה. יחד עם זאת, ניתוח שאיבת שומן אינן מתאים למצבורי צלוליטיס.

גם העור של המטופל נבדק מבחינת התאמתו לניתוח שאיבת שומן. העור צריך להיות גמיש, לא יבש, רפוי או מקומט. הוא צריך להיות מסוגל להתאים עצמו, לאחר שהיקף הזרועות יהפוך להיות צר יותר, להיקפים החדשים, ולחזור למראה מתוח וצעיר. עור מבוגר ולא גמיש, יתדלדל לאחר הניתוח וייצור מראה לא אסתטי.

מנתחים פלסטיים מייעצים לבצע את הניתוח לפני גיל 50 .

מה כולל מהלך הניתוח?

לפני תחילת הניתוח יבצע המנתח אלחוש (הרדמה) במקום הניתוח.

לאחר מכן יסמן את מיקום החתך אשר ממנו תבוצע שאיבת השומן. החתך (אשר ישאיר אחריו צלקת קטנה) מבוצע לרוב באזורים נסתרים שלא ייראו לאחר הניתוח, כמו למשל: כפל המרפק או כפל בית השחי. מיקום החתך נקבע על ידי המנתח בהתאם למיקום מצבורי השומן אותם רוצים לשאוב.

ישנן כמה שיטות לשאיבת שומן: השיטה הפופולארית ביותר היא שיטה שנפתחת בהזרקת נוזל מתפיח לאזור הניתוח. הנוזל מסייע באלחוש, בצמצום הדימום וכן מקל על שאיבת השומן. החדרת הנוזל מבוצעת בעזרת מכשיר מיוחד בעל מחט חלולה הנקרא קאנולה.

בהמשך, יוצמד לקאנולה מכשיר שאיבה רפואי. בשלב ראשון יפריד המנתח בין שכבת העור לשכבת השומן. בהמשך, המנתח יחדיר את הקנולה אל חלל מצבורי השומן וישאב בעזרתה את רקמת השומן העודפת.

לאחר ששכבת השומן העודפת מוסרת, היקף הזרועות מצטמצם.

ההחלמה מהניתוח

ראשית יש לזכור כי ככל ניתוח, גם לאחר ניתוח שאיבת שומן ייתכנו כאבים ותידרש תקופת החלמה.

בדרך כלל לאחר הניתוח ימליץ הרופא למטופל ללבוש שרוול אלסטי על האזור המנותח על מנת להאיץ את ההחלמה ולהבטיח את התוצאות הטובות ביותר.

אם הכל בסדר, לאחר כ – 6 ימים מיום הניתוח המטופל יכול לחזור לעבודה ולפעילות מלאה.

כשבועיים לאחר הניתוח הנפיחות שנגרמה בעקבות הניתוח אמורה לרדת.

תוצאות מלאות ניתן יהיה לראות לאחר כ 3 חודשים.

ניתוח שאיבת שומן אינו מונע השמנה נוספת

הנחה שגויה נוספת לגבי ניתוחי הסרת שומן היא, כי מאחר והניתוח מסיר את תאי השומן לצמיתות, ניתן לחזור לזלילה ללא דאגה מהשמנה. זה כמובן לא נכון.

רק חלק מתאי השומן מוסרים בניתוח זה. במידה והמטופל אינו שומר על דיאטה ומשמין לאחר הניתוח, התוצאה תהיה, שזרועות ישמינו אך בצורה לא פרופורציונאלית: האזורים מהם נשאב השומן יישארו צרים ואילו אזורים אחרים ישמינו.

על מנת למנוע תופעה זו, יש להמשיך ולהקפיד על דיאטה וספורט לאחר הניתוח.

דפנה לוינסון מאמנת
דפנה לוינסון מאמנת

דפנה לוינסון מאמנת מוסמכת עם ניסיון עשיר באימון אישי, אימון קבוצות, תכניות אימונים, מעקב משקל והכוונה ייעודית.

אז מה היה לנו בכתבה:
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!