שאיבת שומן מהירכיים ומהרגליים

בחירת רופא זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לניתוחים בריאטריים!

שאיבת שומן ברגלייםסוף כל סוף הצלחת להיפטר מהקילוגרמים העודפים שסחבת על עצמך אחרי שהקטנצ'יק נולד. את יוצאת לחגוג את המראה החדש שלך במסע שופינג כשלפתע את נתקלת בג'ינס חלומותייך! את נכנסת למלתחה כדי למדוד אותו ואז זה מכה בך- הג'ינס לא עובר את קו הירכיים!

אזור הירכיים הוא אזור שרוב הנשים היו מכנות כ"בעייתי". הירכיים מתחילות להתרחב בגיל ההתבגרות כחלק מהשינויים ההורמונאליים שמיועדים להפוך את האגן של האישה למתאים להריון ולידה.

פרט לשינויים שחלים בעצמות האגן, גם השומן מחבב במיוחד את אזור האגן והירכיים העליונות ומונע מנשים רבות לקנות את הג'ינס שחשקו בו.

שומן באזור הירכיים נפוץ לא רק בקרב נשים לאחר לידה. כל אישה יכולה לראות שאזור הירכיים שלה הוא מלא יותר משאר חלקי הרגל.

בנוסף, לאחר דיאטה, אזור הירכיים מתגלה כאחד האזורים העקשניים ביותר וגם אם את אישה שירדה משקל רב של קילוגרמים, יש סיכוי לא קטן שהשומן שבירכיים יתעקש להישאר, גם אם תנסי לגרש אותו בפעילות ספורטיבית.

אם את או אתה מרגישים חסרי אונים לנוכח השומן המציק שנאגר בירכיים ומסרב להיעלם, ייתכן ותוכלו להיעזר בשאיבת שומן.

מדובר בפרוצדורה במהלכה מוחדרת צינורית ארוכה וחלולה לאזור ממנו רוצים לשאוב את השומן, ובאמצעות טכניקות שונות הרופא המנתח שואב את השומן למיכל חיצוני.

מספר שיטות לשאיבת שומן

השיטה הותיקה ביותר היא שיטה בה המנתח עושה שימוש בכוח גופני רב- בזמן שהוא שואב את השומן הוא מעסה ולוחץ על האזורים המכילים את תאי השומן בכדי לשחרר אותם ולשאוב את השומן בצורה יעילה יותר.

קיימת שיטה חדשה יותר ובמהלכה המנתח מזרים לאזור השאיבה תמיסה של נוזל פיזיולוגי וחומרים נוספים. תמיסה זו עוזרת "לשחרר" את השומן מהרקמה הסובבת אותו וכך המנתח לא צריך להשקיע מאמץ פיזי רב בכדי להוציא את השומן מהגוף. לשיטה זו קיים חסרון מסוים והוא הארכת הפרוצדורה מזמן של שעה עד שעתיים לארבע עד חמש שעות.

שיטה פחות נפוצה לשאיבת שומן היא שיטה בה תחילה, לפני החדרת הצינורית השואבת אל הגוף, משתמשים בגלי אולטרה סאונד על עורו של המטופל.

גלי האולטרסאונד מפרקים את רקמת השומן באופן חיצוני. השיטה הנ"ל מתאימה יותר לאזורים בהם השומן הוא צפוף יותר, כמו לדוגמא אזורי הגב התחתון.

שאיבת שומן מהירכיים והרגליים

כעיקרון שאיבת שומן יכולה להתבצע תחת הרדמה מקומית או תחת הרדמה מלאה. שאיבת שומן מאזורים כמו הרגליים והירכיים, לרוב נדרשת יותר מזווית כניסה אחת ויש לשאוב גם את פנים הירכיים, את חוץ הירכיים ואת החלק האחורי שנמצא מתחת לישבן.

מסיבה זו, ניתוח זה הוא ארוך יותר ואורך כשעתיים. בניתוחים ארוכים הדורשים הזזה של המטופל, נהוג להשתמש בהרדמה כללית וזהו אכן סוג ההרדמה הנפוץ יותר בהליך זה.

כמות השומן הנשאבת בניתוח היא בין 2-3 ק"ג. מסוכן לשאוב יותר מכך ולכן אם נשאר שומן עודף, הוא ישאב בניתוח נוסף שיתבצע לאחר מספר חודשי החלמה.

בניתוח לשאיבת שומן מהירכיים על המנתח להקפיד מאוד על סימטריה בין הירכיים, בכדי לא ליצור מצב בו ירך אחת נראית גדולה מהשנייה.

לאחר הניתוח

על הירכיים או הרגליים יולבש מחוך לחץ שתפקידו להקטין את הבצקת והנפיחות, וכן את כמות הדימומים. את המחוך יש ללבוש במשך שבועיים.

במקרה של כאבים ניתן להשתמש במשככי כאבים. חשוב מאוד לשים לב לדימומים או הפרשה מוגלתית שמאפיינים סיבוך של הניתוח. במידה ואחד מהסימנים הנ"ל הופיע יש לפנות לרופא.

ראו גם:

רוצה להיפטר מהשומן בירכיים הפנימיות?

מתיחת עור

המסת שומן

דפנה לוינסון מאמנת
דפנה לוינסון מאמנת

דפנה לוינסון מאמנת מוסמכת עם ניסיון עשיר באימון אישי, אימון קבוצות, תכניות אימונים, מעקב משקל והכוונה ייעודית.

אז מה היה לנו בכתבה:
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!