שאיבת שומן מאיזור הישבן

בחירת רופא זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לניתוחים בריאטריים!

אנשים רבים סובלים מהשמנה לא פרופורציונית של הגוף. לאחר שנוסו כל הדיאטות וסוגים שונים של פעילות גופנית ללא הצלחה, פונים האנשים לשאיבת שומן.

ניתוח זה לא מתבצע במקרים קיצוניים של השמנה, אלא מתמקד בעיקר באזורים אשר משווים לגוף את המראה השמן והלא מחמיא. ישנו ניסיון רב עם הפרוצדורה של שאיבת שומן, ומטופלים רבים יכולים להעיד על כך.

שאיבת שומן מהישבן, מהווה אתגר גדול לרופאים המנתחים, מבחינה טכנית, אולם הוא מהווה את אחד משלושת המקומות העיקריים בהם מתבצעת שאיבת שומן. מבנה הישראליות, התורם לפופולריות זו, היא של ישבן רחב וגדול.

האתגר העומד בבסיס שאיבת השומן מהישבן הוא לשמור על סימטריה בין שני הישבנים, כך שהצורה אשר תתקבל תהיה אסתטית ויפה.

שאיבת השומן יכולה להתבצע מהחלק העליון או התחתון יותר של הישבן. ישנם מקרים, אשר אף יהיה צורך בכריתת השומן העודף.

עם זאת, על הרופא המנתח להקפיד לא ליצור מראה שטוח מדי ולא מחמיא. על מנת להתגבר על בעיה זו, אפשר לשלב גם ניתוח לעיצוב הישבן באמצעות שתלים או הזרקת שומן עצמי, מאזור גוף אחר.

פרוצדורת שאיבת שומן מהישבן

לפני הטיפול, חייבת המטופלת לעבור מספר בדיקות מקדימות, מעבר לבדיקות אשר היא תהיה חייבת לעבור, כמיועדת לשאיבת שומן.

המנתח אשר יבדוק את מבנה הישבן, במקרה זה, חייב לבדוק האם לא מדובר על צניחת שרירי הישבן. במקרה כזה, יש לשלב ניתוח של עיצוב ישבן או מתיחה.

הטיפול מתבצע בדרך כלל, בתנאי בית חולים וחדר ניתוח סטרילי, תחת הרדמה מלאה. האזורים המיועדים לשאיבה ישורטטו תחילה על גבי הגוף, לנוחיות המנתחים. השומן אשר נשאב, נשאב דרך צינורית דקה המוחדרת לרקמה, ובמהלך הפרוצדורה נשאבים תאי השומן מהגוף.

בכל טיפול שכזה נשאבים כמה סמ"ק של שומן עד ליטר. שיטת שאיבת השומן בישבן היא של שאיבה שטחית ביותר, על מנת לשמור על מבנה נעים ואסתטי.

מהלך הטיפול הינו ארוך, בדרך כלל, ויכול להימשך אף כשעה וחצי. לאחר הטיפול, בדרך כלל האזור ייחבש במידת האפשר בצורה הדוקה, ויוסר לאחר הביקורת הראשונה אצל הרופא המטפל.

הסיכונים הכרוכים בשאיבת שומן מהישבן

האתגר והפחד הגדול, כאמור, של המנתחים הוא לגרום להתרוקנותו של הישבן, ולמראה נפול ומבוגר. שאיבה סימטרית תוך השארת נפח אשר ייראה יפה וטבעי, הינה קשה לביצוע ומצריכה ניסיון ומקצוענות רבה מצד הכירורג. לכן, על מנת להפחית סיכונים ואופציה לאי שביעות רצון מהתוצאות, יש לחפש את הרופא המיומן ביותר.

רופא זה יוכל, בדרך כלל, לתת חוות דעת מקצועית ולספק שמות של מטופלים מרוצים קודמים. כמו בכל ניתוח, גם בשאיבת שומן מהישבן, יש לעשות סקר שוק ולברר השוואות מחירים, וללכת לייעוצים של כמה רופאים ומנתחים ממרפאות שונות.

שאיבת שומן מהישבן עלולה לגרום גם לסיבוכים, רק מעצם העובדה שהמטופלת עברה שאיבת שומן. סיבוכים אלה עלולים להיות שטפי דם או זיהום. סיבוכים אלה הינם נדירים.

כמו כן, ניתוח זה מומלץ לנשים עד גיל 45. מעבר לגיל זה, עור הישבן לא יגיב בצורה יפה לטיפולים הנעשים בו, ועל כן יהיה צורך בחיפוש אחר פתרונות נוספים.

פעמים רבות בעקבות שאיבת שומן בישבן, מתגלה הצורך בטיפול באזור אחר בגוף, שלפתע נהיה בולט יותר.

חוות דעת מקצועית לפני הניתוח, יכולה להכין את האישה לאופציה זו. עם זאת, חשוב לזכור כי הפעולה שנעשתה בשאיבת שומן אינה הפיכה. ולעולם, אזור אשר טופל לא יהיה שמן עוד, גם אם תתרחש עלייה במשקל.

ראו גם:

הצרת היקפים

דפנה לוינסון מאמנת
דפנה לוינסון מאמנת

דפנה לוינסון מאמנת מוסמכת עם ניסיון עשיר באימון אישי, אימון קבוצות, תכניות אימונים, מעקב משקל והכוונה ייעודית.

אז מה היה לנו בכתבה:
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!