שאיבת שומן לאחר לידה

בחירת רופא זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לניתוחים בריאטריים!

הריון

אין ספק כלל כי תקופת ההיריון והלידה שלאחר מכן הנה תקופה מופלאה, בה חיים חדשים ניבטים ויוצאים אל אוויר העולם. עם זאת, לצד אלו, גוף האישה עובר שינויים ותהפוכות בכדי להכיל ולתמוך בעובר וללדת אותו בבטחה. במרבית המקרים, במהלך ההיריון עולים במשקל, ואזורי הגוף צוברים שומן שלא קל להוריד לאחר הלידה.

בדיוק לשם כך פותח הליך שאיבת שומן לאחר לידה. באמצעות הליך זה, ניתן לעצב את הבטן, ואם צריך, גם את יתר חלקי הגוף, בצורה המועדפת ביותר. כך, ניתן להחזיר את מראה הגוף לאיך שהיה לפני הלידה ולהקנות לו מראה צעיר ונהדר.

שאיבת שומן לאחר לידה הנו אמנם הליך אסתטי רב חשיבות, אולם הוא הליך רפואי לכל דבר. על כן, הוא יכול להעלות שאלות וחששות לא מעטים. במאמר זה ריכזנו עבורכן מידע חשוב אודות הנושא, מידע שיסייע לכן וגם לכם ללמוד על ההליך וכיצד להתכונן לקראתו כראוי.

הליך שאיבת שומן לאחר לידה

בתהליך זה, מבצעים שאיבת שומן מאזורים מהותיים בגוף בהם יש הצטברות גדולה של תאי שומן. בדרך כלל, מדובר על הבטן והירכיים, אולם בהחלט ניתן לבצע שאיבת שומן גם באזורים אחרים בגוף.

בהליך זה, מחדירים צינורית אחת או יותר אל האזור המיועד לשאיבה, אל שכבת תאי השומן, ושואבים אותם אל תוך כלי מדידה חיצוני. ניתן לשאוב עד שני ק"ג שומן בכל שאיבה, בכדי לא להעמיס על הגוף ועל ההחלמה מהתהליך.

עם הזמן, פותח מגוון של מכשירים לשאיבת שומן. עד לא מזמן אף נעזרו במכשירי אולטראסאונד אולם זנחו זאת בשל החשש מנזק עתידי בגוף. את ההליך ניתן לעשות בהרדמה מלאה או בהרדמה חלקית, רק באזור בו נעשית השאיבה. כל אלו, בהתאם להחלטת המנתח ולהעדפות המנותחת.

סיכונים וסיבוכים אפשריים

כמו בכל הליך רפואי אחר, גם שאיבת שומן לאחר לידה עלולה לגרום לסיבוכים אחדים. אמנם, מבחינה סטטיסטית, מדובר על אחוזים מעטים ביותר, אולם עדיין מוטב לקחת זאת בחשבון. ראשית, יכול להיווצר זיהום או דימום. במקרים אלו, ניתן לטפל באמצעות כדורי ברזל או מתן אנטיביוטיקה והדבר חולף תוך זמן קצר.

שנית, במקרים מסוימים, עלול להיות אובדן תחושה באזור השאיבה, שנמשך זמן רב מהרגיל.

במקרים אלו, אובדן התחושה חולף מעצמו תוך זמן מסוים, ויש להיות סבלניים במהלך ההחלמה. במקרים נדירים ביותר, עלול להיווצר תסחיף בריאה. בכדי למנוע זאת, מחברים את המנותחת אל מכשירים המזרימים את הדם בכל משך הניתוח ומעודדים אותה לקום ולהתנועע זמן קצר לאחר הניתוח.

החלמה מהניתוח

לאחר הליך שאיבת שומן לאחר לידה האזור נפוח ביותר, נפיחות היורדת מעצמה תוך מספר ימים. לאחר הניתוח, יש ללבוש מחוך מיוחד או חגורה תומכת, בכדי למנוע אגירה של נוזלים באזור השאיבה. כעבור שעות אחדות או לאחר יום הניתוח, המנותחת משוחררת מבית החולים, ונדרשת לנוח כראוי בביתה.

יש לקחת בחשבון כי הליכים אלו דורשים מנוחה של לפחות שבוע, ללא מאמץ. במידה ורוצים, ניתן לעשות פעילות גופנית, אולם באופן הדרגתי לאחר ההליך. את התוצאות הסופיות ניתן לראות רק לאחר חודש וחצי עד שלושה חודשים מיום הניתוח ורק אז ניתן לבחון את התוצאה בעיניים אובייקטיביות.

האם שאיבת שומן לאחר לידה הנה מומלצת?

הליך שאיבת השומן, בין אם לכלל האוכלוסייה ובין אם לנשים לאחר לידה, מיועד אך ורק לשאיבת השומן המיותר, שאינו יורד בשום דרך אחרת. שאיבת שומן אינה אלטרנטיבה או פיתרון מהיר לירידה במשקל. לשם כך, יש להנהיג משטר תזונה מאוזן ולהרבות בפעילות גופנית, בהתאם למגבלות האישיות.

דפנה לוינסון מאמנת
דפנה לוינסון מאמנת

דפנה לוינסון מאמנת מוסמכת עם ניסיון עשיר באימון אישי, אימון קבוצות, תכניות אימונים, מעקב משקל והכוונה ייעודית.

אז מה היה לנו בכתבה:
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!