שאיבת שומן מהחזה

בחירת רופא זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לניתוחים בריאטריים!

שאיבת שומן מהחזההפרוצדורה של שאיבת שומן הפכה להיות מאוד נפוצה בשנים האחרונות. כולנו רוצים להגיע למימדים אופטימאליים בכל חלקי גופנו, ויש אנשים שאינם בוחלים באמצעים בכדי להרגיש יותר טוב עם עצמם מבחינה פיזית ונפשית.

האזורים הנפוצים לשאיבת שומן הם לרוב הירכיים, הבטן, הישבן והזרועות, אולם גם שאיבת שומן מהחזה היא פרוצדורה שמבוצעת כיום בארץ ובשכיחות לא קטנה בכלל.

למי מיועדת שאיבת שומן מהחזה?

כאשר מדברים על ניתוחים לעיצוב בחזה, מרבית האנשים חושבים שמדובר על הגדלה, אך גם בנושא של חזה למטבע יש שני צדדים, ונפוץ מאוד למצוא גברים ונשים שמחפשים שיטות שונות להסיר שומן מאזור החזה.

כאשר מדובר בגברים ההסבר הוא פשוט למדי- החזה הגברי אמור להיות שטוח מטבעו ולא להכיל שומן. יחד עם זאת לאימא טבע יש תמיד הפתעות בשרוול וקיימת תופעה של הגדלת שדיים גברית המוכנה בשפה המקצועית "גינקומסטיה".

הצמיחה של ה"שדיים" הנ"ל יכולה להתחיל בגיל ההתבגרות כתוצאה משינויים הורמונאליים. היא יכולה גם לנבוע מהשמנת יתר ושומן שבוחר להתרכז דווקא באזור החזה.

בקרב נשים אכן יותר נפוץ לשמוע על ניתוחים להגדלת חזה. כנראה מכיוון שאלה ניתוחים שיותר קל לדבר עליהם.

יחד עם זאת, לא מעט נשים מוצאות את עצמן עומדות מול המראה ומולן חזה עצום שצץ לו פתאום בגיל ההתבגרות. בזמן הריונות הבעיה אף מחמירה והחזה גדל יותר. אין דרך אחרת לתאר את הבעיה מאשר מטרד לא נוח.

חזה גדול וכבד יכול להפריע בביצוע פעולות יומיומיות פשוטות כמו התכופפות או אפילו שינה על הבטן. בנוסף, תוספת המשקל הלא פרופורציונאלית הזו מלפנים גורמת לא אחת לכאבי גב קשים, לעיתים עד לבעיות אורטופדיות של ממש.

שאיבת שומן מחזה של גברים

כפי שציינו קודם לכן, הסיבה הנפוצה ביותר להגדלת חזה בגברים נקראת גינקומסטיה. אם לאחר אינספור דיאטות ופעילות ספורטיבית למיצוק שרירי החזה טרם הצלחת להיפטר מהשומן בחזה, ייתכן ואתה מועמד טוב לניתוח שאיבת שומן מהחזה.

הניתוח מתבצע תחת הרדמה מלאה ואורך בין חצי שעה לשלוש שעות כתלות בכמות השומן שיש להסיר ובהיענות השומן של המטופל.

דרך חתך קטן בדופן בית החזה, הרופא המנתח מחדיר צינורית דקה ודרכה הוא שואב את השומן. לעיתים יש חתיכות שומן עקשניות שנדבקות לאזור שנמצא מתחת לפטמה ויש צורך להסיר אותן באמצעות ביצוע של חתך נוסף.

לאחר הניתוח האזור צפוי להיות רגיש נפוח ועם שטפי דם במשך מספר ימים. אלה חולפים לאחר שבועות ספורים. יש לחבוש את אזור הניתוח עם רצועה אלסטית למשך שבוע- שבועיים לפחות, בכדי להקטין תופעות לוואי כמו דימומים ובצקות באזור. לעיתים נדירות יתכן אובדן תחושה בפטמה.

שאיבת שומן מחזה של נשים

במקרה של נשים, חזה גדול יכול להיות הרבה יותר מפגם אסתטי בעיני נשים מסוימות, הוא יכול לגרום לעיתים לבעיות פיזיות של ממש כמו כאבי גב ובעיות אורטופדיות.

נשים שמעוניינות לעבור הקטנה של השד צריכות תחילה לברר מהו המבנה שלו. לשד שמורכב ברובו מרקמה בלוטנית ופחות משומן, יומלץ לעבור ניתוח שבו יוסרו חלקים מהשד והוא יעבור עיצוב מחדש. לנשים שהשד שלהן מורכב ברובו משומן, מומלץ לעבור את ההליך להקטנת החזה על ידי שאיבת שומן.

שאיבת השומן מתבצעת בהליך דומה לזה של הגברים, תחת הרדמה מלאה. ההחלמה היא מהירה יותר מאשר מניתוח ובנוסף, צורתו של השד לאחר השאיבה תהייה דומה מאוד לצורה המקורית.

גם כאן הסיבוכים הם דומים וכוללים בצקות, דימומים ורגישות באזור בשבועות שלאחר ההליך.

גם לנשים וגם לגברים חשוב מאוד להפסיק לעשן בשבועות שלפני הניתוח, וכן במהלך ההחלמה, שכן הסיגריות פוגמות מאוד בתהליך הריפוי.

ראו גם:

המסת שומן

דפנה לוינסון מאמנת
דפנה לוינסון מאמנת

דפנה לוינסון מאמנת מוסמכת עם ניסיון עשיר באימון אישי, אימון קבוצות, תכניות אימונים, מעקב משקל והכוונה ייעודית.

אז מה היה לנו בכתבה:
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!