שאיבת שומן מאיזור הסנטר

בחירת רופא זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לניתוחים בריאטריים!

ניתוח שאיבת שומן מהסנטרהאזורים השכיחים בהם מתבצעת שאיבת שומן בגוף הם הבטן, הישבן והירכיים אולם בשנים האחרונות שאיבת שומן מהסנטר תופסת תאוצה.

שאיבת שומן מאזור הסנטר מתבצעת במטרה להסיר את המראה של הסנטר הכפול באמצעות חתך זעיר שמתבצע מתחת לסנטר ודרכו המנתח מחדיר צינורית שאיבה מבעד לעור והרקמות התת עוריות.

לבסוף, המנתח מצליח למגר את המראה של הסנטר הכפול וקווי המתאר הטבעיים תופסים את מקומו. הליך זה מתבצע בהרדמה מקומית וההחלמה קצרה.

סיבוכים ותופעות לוואי

שאיבת שומן מהסנטר אינה מצריכה הרדמה כללית מאחר ונעשית באזור קטן באופן יחסי והסיכון לסיבוכים נמוך אף הוא.

תופעות לוואי נפוצות של שאיבת שומן מהסנטר כוללות הופעת שטפי דם, נפיחות, כאב ואובדן תחושה מקומית בעקבות ההשפעה על העצבים באזור.

הצלקת משתנה בהתאם לגורמים תורשתיים ויכולתו של הגוף להחלים. רוב תופעות הלוואי נמשכות מספר שבועות. בדרך כלל הניידות אינה מוגבלת.

בנסיבות מסוימות ונדירות הסיבוכים עלולים להתעורר לאחר הניתוח. חולים שעברו שאיבת שומן מהסנטר צריכים להכיר את הסיבוכים הפוטנציאליים שכוללים זיהום, נמק עורי, פגיעה בסימטריות קווי המתאר וכוויות אפשריות.

השפעות הניתוח על תאי השומן

בגוף האדם יש מספר קצוב של תאי שומן הגדלים או קטנים בהתאם לצריכה הקלורית והפעילות הגופנית. שאיבת שומן מסירה בתורה חלק מתאי השומן באזור מסויים בגוף וכתוצאה מכך קווי המתאר של הגוף מודגשים.

בשל העובדה כי חלק מתאי השומן נותרים לאחר שאיבת השומן, מחסור בתזונה נכונה ופעילות גופנית עלולים להשפיע על תאי השומן שנותרו ולמעשה לגרום לצמיחתם וגדילתם, לכן חשוב להקפיד על תזונה בריאה וספורט גם לאחר ניתוח שאיבת שומן מהסנטר.

כמה זה יעלה לנו?

המחיר של ניתוח שאיבת שומן משתנה בהתאם לגורמים שונים כמו האזור בו הניתוח מתבצע, כמות השומן שמוסרת ואורך הפרוצדורה. לטכניקת הניתוח ולסוג ההרדמה קיימות השפעות נוספות על העלות. העלות נעה בין 7,000 -12,000 שקלים.

כיצד הניתוח מתבצע?

הניתוח מתבצע בהרדמה מקומית. המנתח מבצע חתכים זעירים בסנטר ומחדיר צינורית השואבת שומן. שלב זה אורך כחצי שעה, ובהמשך המנתח מצמיד כרית תמיכה ותחבושת אלסטית לסנטר. כבר למחרת ניתן להסיר את התחבושת ולחבוש מחדש בשבועיים הקרובים.

תקופת התאוששות והחלמה

לאחר הניתוח, המנתח מבצע תפרים או לחלופין מותיר את הפצע פתוח על מנת להגביר את הניקוז של תכולת הפצע. בדרך כלל המנתח חובש את האזור כדי להפחית את הסיכון לזיהומים באוויר הפתוח.

שאיבת שומן מהסנטר הינה פרוצדורה אשר מתבצעת דרך חתך זעיר בלבד ולכן רמת הפולשנות נמוכה יחסית לעומת ניתוחים מסוגים אחרים. לפיכך, תקופת ההתאוששות הינה קצרה בלבד ומאפשרת למנותח לחזור לשגרה תוך פרק זמן קצר בלבד.

חשוב להקפיד על היגיינה מקומית ולהשתמש בכיסוי האזור החשוף, להימנע מפעילות מאומצת. התפרים שבוצעו בסנטר ניתנים להסרה לאחר כחמישה ימים עד שבועיים.

חולים הסובלים מכאבים מטופלים עם משככי כאבים פשוטים. נפיחות, שטפי דם וחוסר תחושה עלולים להופיע מיד לאחר הניתוח ולהתפוגג תוך ימים ספורים.

חלופות הקיימות לניתוח שאיבת שומן מהסנטר

מנתחים רבים ממליצים על שאיבת שומן כאופציה אחרונה בלבד, רק כאשר שינוי תזונתי ופעילות גופנית סדירה נוסו ולא צלחו. כמויות גדולות יותר של שומן שמוסרות מעמידות את המטופל בסיכון גבוה יותר לסיבוכים.

לפיכך טרם הבחירה בניתוח, מומלץ להתחיל תכנית הרזיה קפדנית באמצעות דיאטה ופעילות גופנית כדי למזער את הנזקים.

כיום קיימות זריקות המוחדרות ישירות לתוך הסנטר לצורך המסת הרקמה השומנית, אולם שיטה זו טרם אושרה כיעילה ביותר.

דפנה לוינסון מאמנת
דפנה לוינסון מאמנת

דפנה לוינסון מאמנת מוסמכת עם ניסיון עשיר באימון אישי, אימון קבוצות, תכניות אימונים, מעקב משקל והכוונה ייעודית.

אז מה היה לנו בכתבה:
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!