הזרקת שומן עצמי

בחירת רופא זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לניתוחים בריאטריים!

הזרקת שומן עצמיהזרקת שומן עצמי היא הזרקת שומן לאזורים שונים של הגוף בכדי לתת ולספק להם נפח. הזרקת שומן בתאי שומן חיים יכולה להגדיל את הנפח באזורים כמו פנים, חזה, לחיים, שפתיים, ישבן, וסנטר.

תהליך ההזרקה הינו תהליך מורכב, מכיוון שהשומן הנלקח חייב להיות מוסר באופן אשר ישמור על שלמות תאי השומן. ולכן טכניקות רגילות וסטנדרטיות של שאיבת שומן, כמו שאיבת שומן בלייזר, שאיבת שומן באולטראסאונד לא יוכלו להתקיים מכיוון שהן משבשות את קרום התא של תאי השומן.

תוצאות ההזרקה בדרך כלל יחזיקו לאורך זמן, גם אם לא לתמיד. בדרך כלל, יהיה צורך בחרה על הפעולה, במהלך ההזדקנות ואיבוד נפח נוסף בפנים. תוצאות לא מספקות ינבעו מטכניקת הסרת שומן מוטעית, אשר לא תשאיר מספיק תאי שומן חיים. שתלי השומן ייראו טוב יותר באזורי הפנים בעלי אספקת דם טובה, ופחות באזורים ניידים מאד כמו השפתיים. הזרקת שומן יכולה אף לסייע ולעזור להפחית ולשפר את מראה צלקות האקנה.

מטרות ההזרקה והתהליך

זריקות שומן יכולות להיות דרך יעילה להפחתת קמטים, הפחתת צלקות אקנה והשבת מראה צעיר יותר. בניגוד להזרקות קוסמטיות אחרות, אשר החומרים מהם הם עשויים הינם מוצרים סינטטיים, זריקות שומן עצמיות הינן טבעיות יותר ולכן לא מסכנות באפשרות לתגובה אלרגית מכיוון שרקמת השומן נלקחה מתוך הגוף עצמו. זריקות שומן אינן מיועדות בכדי לעצור את תהליך ההזדקנות, אלא נותנות אפשרות לעכב את הצורך בהליכים פולשניים יותר, כגון מתיחת פנים, מצח, גבות או סוגים אחרים של ניתוחים.

זריקות שומן מהווים לפעמים גם כתוספת מועילה לניתוחים קוסמטיים אחרים. הדרך הטובה ביותר לקבוע לגבי מידת ההתאמה להזרקת שומן עצמית, היא באמצעות התייעצות עם מנתח פלסטי. הזרקת שומן עשויה להיות אפשרות טיפול במקרה בו יש צורך בשיפורי נפח גדולים, האדם הינו בריא מבחינה פיסית, וישנם סימנים מתונים של הזדקנות.

תהליך הזרקת שומן מבוצע בדרך כלל במהלך אשפוז יום בהרדמה מקומית במרכז רפואי. ההליך לוקח כ-30 דקות עד שעה, או יותר, תלוי במטופל, בנפח המוזרק, ובנהלים נוספים אשר צריכים להתקיים בעת ובעונה אחת.

השומן נלקח מאזורים מסוימים בגוף (בדרך כלל הבטן או הירכיים), באמצעות מחט או באמצעות טכניקות דומות לאלה המשמשים במהלך שאיבת שומן ,באמצעות צינורית שאיבה מיוחדת). לאחר לקיחת כמות מספקת של שומן מהאזור התורם, הוא מטוהר באמצעות צנטריפוגות, אשר מסובבות את השומן ומסירות זיהומים. השומן העצמי שנלקח מוזרק לאזורים הנדרשים באמצעות מחט זריקה, מספר פעמים באופן היוצר 'רשת' של חוטי שתל שומן.

תופעות לוואי ומניעה

ישנם שלוש תלונות נפוצות אשר עלולות להיחוות כתופעת לוואי של הזרקת השומן העצמי. האחת היא תלונה שהשומן לא החזיק מעמד במקום המיועד ולכן אין שום הבדל בין המצב של לפני הניתוח והמצב שלאחריו. תלונה שניה היא כי תאי השומן שהוצבו ומוקמו, לא מילאו באופן מלא את האיבר הרצוי ולא סיפקו את התוצאה הרצויה.

התלונה השלישית היא כי נראים גבשושי שומן וחריגות מהקונטור ומצורת האיבר. תוצאות אלו הינן תוצאות בלתי רצויות ולפעמים אף מיותרות. לפני הניתוחים וסדרת הטיפולים, יש לבחון באופן מדוקדק את הרופא המבצע ואת תמונות ה'לפני' ו'אחרי' אשר הוא מציג לפני תחילת ההתקשרות. ככלל, בכל סוגי הטיפולים האסתטיים, על הרופא והחולה לדבר בשפה אחת ולהסכים על התיקונים הצפויים והרצויים.

מעבר לכך, יש לקחת בחשבון כי תקופת ההחלמה עלולה להיות ארוכה ותלויה בכמות השומן אשר הוסרה. במהלך ההתאוששות, יש להימנע מחשיפה לשמש ולהגן על העור מפני קרינתה.

דפנה לוינסון מאמנת
דפנה לוינסון מאמנת

דפנה לוינסון מאמנת מוסמכת עם ניסיון עשיר באימון אישי, אימון קבוצות, תכניות אימונים, מעקב משקל והכוונה ייעודית.

אז מה היה לנו בכתבה:
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!