טיפול בתופעות לוואי שלאחר ניתוח לשאיבת שומן

בחירת רופא זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לניתוחים בריאטריים!

תופעות לוואיניתוח לשאיבת שומן הוא הליך כירורגי שמטרתו לעצב ולפסל את הגוף באמצעות הסרה של רקמת שומן באזורים מסוימים בגוף בתיאום עם המנתח לפי רצון המטופל. לא מדובר על ניתוח שמטרתו להביא להרזיה או להפחתה במשקל ולפיכך לא מדובר על ניתוח בריאטרי. משום כך תוצאות הניתוח לא נמדדות בכמויות השומן שהוסרו מגופו של המנותח או בשינויי משקל.

אמנם מדובר על ניתוח שכיח מאוד, שברוב המקרים לא מוביל להיווצרות של סיבוכים חמורים, אך עדיין, בדומה לכל ניתוח באשר הוא – גם ניתוח לשאיבת שומן טומן בחובו סיכון מסוים ובדומה לכל ניתוח באשר הוא, גם לניתוח לשאיבת שומן קיימות תופעות לוואי מסוימות שיש להתייחס אליהן.

במאמר שלפניכם נפרט אודות תופעות הלוואי האפשריות שעשויות להופיע לאחר ניתוח לשאיבת שומן ונסביר כיצד ניתן לטפל בהן.

הופעה של שקערוריות, גלים או שקעים בעור

לא אחת לאחר הניתוח מופיעים שקערוריות, גלים או שקעים על פני העור באזור שבו בוצע הניתוח. תופעה זו מתרחשת בדרך כלל באנשים שסובלים מנטייה לפתח תופעות מסוג אלו והשאיבה של השומן גורמת להחמרת המצב, שבדרך כלל היה קיים ערב הניתוח.

השקעים הנוצרים בעור מאתגרים מאוד לטיפול כשברוב המקרים הטיפול המועדף יהיה הזרקה של שומן לאזור שבו נוצרו השקעים.

חוסר סימטריה

ברוב המקרים הניתוח מסתיים באופן מוצלח והתוצאות משביעות את רצון המטופל. עם זאת, במידה ומדובר על ניתוח שבו שואבים שומן משני צדי הגוף, תיתכן אי סימטריות קלה או חמורה. במצבים כאלו ישנו צורך לתקן את חוסר הסימטריה באמצעות ניתוח נוסף לשאיבת שומן. בדרך כלל יהיה צורך להמתין זמן מה עד שניתן יהיה לבצע את הניתוח הנוסף שמטרתו לתקן את חוסר הסימטריה בין צדי הגוף כשלרוב תקופת ההמתנה לא עולה על חצי שנה לכל היותר.

תופעות הנפתרות מאליהן

ישנו מגוון רחב מאוד של תופעות לוואי העשויות להופיע לאחר ניתוח לשאיבת שומן, שאינן מצריכות טיפול מיוחד זולת ההמתנה בסבלנות. בין היתר מדובר על כאבים באזור הניתוח, שלרוב מופיעים באופן פתאומי ומתאפיינים ככאבים חדים, ירידה מסוימת בתחושה באזור השאיבה שיכולה להימשך מספר חודשים עד שנה לאחר הניתוח והופעה של בצקות ונפיחות באזור הניתוח שיכולות להישאר יציבות עד חודשיים לאחר הניתוח.

מעבר לכל התופעות, ייתכן כי יתרחשו דימומים מאזור החתכים אך בדרך כלל הדימומים לא נמשכים מעבר לעשרים וארבע שעות וכן תיתכן הופעה של גושים תת עוריים. ברוב המקרים עיסוי מקומי יפתור את בעיית הגושים, אך במידת הצורך ייתכן כי המנותח ייאלץ לעבור ניתוח נוסף לשאיבת שומן שיהיה ממוקד מאוד וצנוע בהיקפו.

חשיבות המנוחה

באופן כללי המנותחים עשויים להרגיש כאבים בדרגות עוצמה שונות, תשישות או חולשה כללית. כל תופעות הלוואי הנזכרות מעלה מהוות עדות לכך שהגוף נמצא בתהליכי החלמה וכי הוא מתמודד עם מצבו החדש לאחר הניתוח. על מנת לסייע לגוף להתניע את תהליכי הריפוי הטבעיים, חשוב להרבות במנוחה לאחר ניתוח לשאיבת שומן ולחזור באופן הדרגתי מאוד לפעילות רגילה ושגרתית. משך המנוחה משתנה מחולה לחולה ותלוי מצד אחד במידת החומרה של התסמינים ומצד שני בסוג הניתוח ובהיקפו.

במידה ומדובר על שאיבת שומן נקודתית מאוד, הרי שברוב המקרים ניתן יהיה לחזור לעבודה תוך יומיים או שלושה בלבד. במידה ומדובר על ניתוח נרחב מאוד, ייתכן כי יהיה גם צורך בשלושה שבועות של מנוחה כוללת או מספר שבועות של הימנעות מכל מאמץ פיזי שהוא.

דפנה לוינסון מאמנת
דפנה לוינסון מאמנת

דפנה לוינסון מאמנת מוסמכת עם ניסיון עשיר באימון אישי, אימון קבוצות, תכניות אימונים, מעקב משקל והכוונה ייעודית.

אז מה היה לנו בכתבה:
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!