קיצור קיבה לילדים ובני נוער

בחירת רופא זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לניתוחים בריאטריים!

987קיצור קיבה, הליך בריאטרי המציב טבעת או שרוול מתכווננים סביב הקיבה להגבלת גודלה, הוא הליך שהופך להיות נפוץ יותר ויותר גם בקרב בני נוער הסובלים מהשמנת יתר. בנוסף, מחקר חדש מצביע על העובדה לפיה הליך זה יעיל בסיוע להם להפחית מהמשקל, יותר מאשר דיאטה ופעילות גופנית בלבד.

נתונים חדשים התומכים בהליכים כירורגיים

למרות שה-FDA שוקל את הרחבת הסטנדרטים שלו לגבי קיצור קיבה לבני נוער בגילאי 14 עד 17, כיום מאושר ההליך למבוגרים בלבד. לא קיים איסור על ביצוע ההליך בקרב ילדים ובני נוער, אך הוא נחשב כשימוש מחוץ להתוויות, ומהווה מקור לוויכוחים נוקבים בעולם הרפואה.

אך נתוני מחקר חדש עשויים לסייע בהעברת הדיון לטובת הניתוח. כשמשווים אותו לתוכניות דיאטה ופעילות גופנית, ניתן להפחית עם ניתוח בריאטרי משקל בכמות של פי עשר לאחר שנתיים. המחקר, שפורסם באוקטובר 2010 בכתב העת של איגוד הרפואה האמריקאי, הוא הראשון מסוגו המשווה בין התערבויות התנהגותיות לירידה במשקל בנות העשרה, לבין ניתוח בריאטרי לקיצור קיבה.

במסגרת המחקר, חמישים בני נוער שסבלו מהשמנת יתר, בגילאי 14 עד 17, חולקו באופן אקראי לשתי קבוצות. האחת קיבלה הכשרת ניתוח בריאטרי ותזונה שלאחר הניתוח, והשנייה קיבלה תוכניות אינטנסיביות לדיאטה ופעילות גופנית, ללא ניתוח.

שנתיים לאחר המחקר, משתתפי המחקר שעברו הליך קיצור קיבה, הפחיתו 76 קילוגרמים ממשקלם, ואילו המשתתפים שעברו הכשרת אורח חיים בריא הפחיתו בממוצע שבעה קילוגרמים ממשקלם, ולמעשה צברו אף מעט משקל נוסף במהלך תקופת המחקר.

אך האם נתונים חדשים אלו מצדיקים את סיכוני הניתוח?

שלא בדומה להליך מעקף קיבה או הידוק קיבה, הליך בריאטרי נחשב כפחות פולשני, והטבעת או השרוול סביב הקיבה ניתנים להתאמה או הסרה על ידי רופא. יחד עם זאת, עדיין קיים מספר שאינו מבוטל של סיבוכי ניתוח, ומחקרים מתעדים נתונים לפיהם אחד מכל שלושה מטופלים, נדרש לקבל ניתוח מעקב.

מנתחים בריאטרים באוניברסיטת קולורדו מסבירים שבני נוער יכולים לשמור את הטבעת או השרוול בקיבה למשך שישים שנים. הם סבורים כי בטיחות ההליך אינה מוכחת לחלוטין, אך אין ספק שניתוח בריאטרי חשוב ביותר כצעד טיפולי בהשמנת יתר מוגזמת בגיל ההתבגרות.

יחד עם זאת, הפעולה המספקת את התוצאה הטובה ביותר וארוכת הטווח ביותר, עדיין נותרה בגדר נושא לוויכוחים רבים. מדענים רבים מסכימים ומוסיפים שבני נוער צריכים להבין את הסבירות הגבוהה של הצורך בניתוח נוסף, כשהם שוקלים את ההחלטה אם לבצע או לא את הצעד.

אין צורך להמתין להפחתה במשקל

בהתחשב בפער המשמעותי בשיעורי הצלחת ניתוחים כירורגיים וטיפול בהליכים פחות משמעותיים, המחקר החדש עשוי להבהיר מעט את הסיבה בגללה רופאים טוענים שהליך בריאטרי הוא לעיתים האפשרות הטובה ביותר עבור בני נוער.

מנתחים בבית החולים לנוקס היל סבורים כי ללא טבעת או שרוול קיבה, ילדים הסובלים מהשמנת יתר, רעבים יותר. אין מדובר בחוסר כוח רצון להפחית במשקל או חינוך מתאים. זוהי עובדה שכשהם מנסים להפחית את צריכת הקלוריות שלהם, הם רעבים, ואינם מסוגלים להמשיך לטווח הארוך עם התנהגויות חדשות. המטרה צריכה להיות מניעת השמנת יתר באמצעות חינוך ומודעות, אך כשאלו אינם פותרים את בעיית המשקל, יש לטפל במצב בצעדים משמעותיים יותר.

תוצאות המחקר

סברה זו הוכחה כנכונה גם במחקר. למרות שבני הנוער בקבוצת אורח החיים עברו אימוני כושר גופני אישיים במשך החודש וחצי הראשונים של התכנית, על מנת לשמור על מוטיבציה, 12% בלבד מהם הצליחו לשמור על משקלם החדש לאחר שנתיים.

מחקר זה מוכיח בבירור את מה שיודעים כל בני הנוער הסובלים מהשמנת יתר והוריהם. דיאטה קונבנציונלית, פעילות גופנית ושינויי התנהגות חיוניים לטיפול בהשמנת יתר חמורה, אך לא תמיד הם מספיקים.

לעומת זאת, בני הנוער בקבוצת המחקר שעברה ניתוח ותוכניות חינוך המלמדות תזונה בריאה, הצליחו הרבה יותר. 84% מהם עמדו במטרת התכנית. מסקנת המדענים שביצעו את המחקר היא שכשמתערבים בהליך בריאטרי, משיגים שינוי פיסיולוגי, המלמד את הילדים כיצד להמשיך לשמור על התוצאות באמצעות תזונה ופעילות גופנית.

דפנה לוינסון מאמנת
דפנה לוינסון מאמנת

דפנה לוינסון מאמנת מוסמכת עם ניסיון עשיר באימון אישי, אימון קבוצות, תכניות אימונים, מעקב משקל והכוונה ייעודית.

אז מה היה לנו בכתבה:
ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים
cbd
CBD לחיות מחמד: הכל מהכלב לסוס

חיות המחמד שלנו מהוות חלק בלתי נפרד מהמשפחה. כל אדם דואג לחיות המחמד שלו, מטפל בהם, אוהב אותן ועונה על כל הצרכם שיש להן. אין ספק שכאשר חיית המחמד צריכה טיפול כלשהו, הבעלים שלה עושים את כל מה שניתן בכדי שהיא תקבל את הטיפול הטוב ביותר. חשוב לדעת כי כיום מעבר לשירותי רפואה רגילים שמקבלים חיות מחמד אצל וטרינר, ניתן למצוא עבור בעיות רפואיות וכאבים שהם סובלים מהם, מגוון טיפולים משלימים או אלטרנטיביים, כאשר אחד הטיפולים הפופולאריים ביותר הוא סיבידי לטיפול בחיות מחמד.

לקריאת המאמר »
ויטמין A
תפקידו של ויטמין A במזון: יתרונות, השפעות ותפקידו

ויטמין A הוא רכיב תזונתי חיוני הממלא תפקיד מכריע בשמירה על תפקודים שונים בגוף האדם. נמצא באופן טבעי במגוון מזונות, ויטמין מסיס שומן זה תורם באופן משמעותי לראייה, לתפקוד החיסוני, לבריאות העור ולצמיחת תאים. עם זאת, בעוד שצריכה נאותה של ויטמין A חיונית לרווחה הכללית, צריכה מופרזת עלולה להוביל לרעילות, תוך שימת דגש על החשיבות של הבנת המקורות וההשפעות שלה.

לקריאת המאמר »
השמנת יתר
הקשר בין השמנת יתר לתפקוד מיני

השמנת יתר היא מגיפה הולכת וגוברת ברחבי העולם, כשישראל אינה יוצאת דופן. בעוד שהסיכונים הבריאותיים של השמנת יתר מתועדים היטב, לעתים קרובות מתעלמים מהשפעתה על התפקוד המיני. מחקרים הראו קשר ברור בין השמנת יתר וחוסר תפקוד מיני, במיוחד אצל גברים. הבנת הקשר הזה חיונית לטיפול הן בהיבטים הפיזיים והן בהיבטים הרגשיים של בריאות מינית.

לקריאת המאמר »
טיפול סיעודי מקיף להשמנה

בהתמודדות עם האתגרים הרב-גוניים שמציבה השמנת יתר, טיפול סיעודי ממלא תפקיד מרכזי בקידום בריאות הוליסטית ושיפור תוצאות המטופל. השמנת יתר, המאופיינת בהצטברות יתר של שומן

לקריאת המאמר »
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!